66 طرح عمرانی قشم در دهه فجر افتتاح می‌شود


66 طرح عمرانی قشم در دهه فجر افتتاح می‌شود

قشم-ایرنا- فرماندار شهرستان قشم گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، 66 طرح عمرانی، اقتصادی، خدماتی و زیربنایی با اعتبار یکهزار و 242 میلیارد و 620 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا نصری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هفت طرح شهرداری قشم و درگهان با اعتبار ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: انتقال خط لوله آب و اصلاح آن به طول ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال و طرح آسفالت و راه‌سازی روستایی به طول ۲۷ کیلومتر و با اعتبار ۲۰۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار قشم تصریح کرد: هفت طرح برق رسانی شامل توسعه شبکه‌های فشار ضعیف و متوسط هوایی و زمینی، ایجاد پست‌های هوایی و زمینی و احداث چراغ روشنایی در مجموع با اعتبار ۴۹ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌هایی است که در این ایام به ثمر می‌نشیند.

وی اظهار کرد: چهار طرح جهاد کشاورزی شامل ساخت کارخانه صنایع تبدیلی کشاورزی، آبرسانی و احداث جاده بین مزارع و آبشخور روستایی نیز در مجموع به ارزش ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود که برای ۷۱ نفر شغل ایجاد می‌کند.

نصری افزود: تخریب، تکمیل و ساخت مدارس شهرستان قشم که در مجموع با اعتبار ۳۰۸ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در بخش شیلات، تاسیس یک سایت پرورش ماهی و انجام طرح‌های برق رسانی و زیرساختی مجتمع‌های پرورش میگو با ارزش ۱۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آماده افتتاح است و ۱۵ مجوز صیادی به بانوان جزیره هنگام نیز در این ایام تحویل می‌شود.

فرماندار قشم تصریح کرد: چهار زمین چمن و یک سالن ورزشی در روستاهای قشم با اعتبار ۴۱ میلیارد ریال احداث شد که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: چهار اسکله فلزی در جزیره های هنگام و لارک روستاهای سهیلی و گَوَرزین با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

نصری ادامه داد: همچنین در دهه فجر ۱۴ منزل اقامتی پزشکان جزیره قشم و خانه سلامت روستایی با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی گفت: دکل مخابراتی روستای هفت رنگو و روشنایی بلوار ساحلی سَلَخ در مجموع با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و بازارچه عرضه محصولات کشاورزی با اعتبار ۳ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های آماده است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرماندار قشم از افتتاح ۱۸ طرح عمرانی استانداری هرمزگان خبر داد و افزود: طرح‌های توسعه متوازن و زیرساختی‌ روستاهای قشم با مجموع اعتبار ۱۸۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم