600 میلیارد تومان در هتل پنج ستاره بوشهر سرمایه‌گذاری می‏‌شود


600 میلیارد تومان در هتل پنج ستاره بوشهر سرمایه‌گذاری می‏‌شود

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر(سهامی عام) گفت: با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد تومان نخستین هتل پنج ستاره این استان در سال 1404 در جوار دهکده گردشگری بندر بوشهر به بهره‎برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، مهرداد ابراهیمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اکنون شمع ‎کوبی این پروژه با هزنیه ۴۰ میلیارد تومان روبه پایان است و با وجود اینکه در همه دنیا هزینه تامین زمین هتل‌ها صفر است ولی برای هتل پنج ستاره بوشهر به دلیل بالا بودن زه آب برای استحکام بخشی هر متر زمین این پروژه ۲ میلیون تومان هزینه شده‌است.

وی بیان کرد: مجری این پروژه پیمانکاری شایسته و توانمند است که اجرای هتل‌های مختلف و مطرح بین‌المللی در سطح کشور را در کارنامه دارد.

تاکسی هوایی و کشتی تفریحی در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

ابراهیمی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی نخستین انبار هوشمند استان بوشهر بزودی در منطقه ویژه اقتصادی این استان آغاز می‌‎شود.

وی اظهار داشت: سالن مرکز همایش و نمایشگاه‌های بین‌المللی پارس در عسلویه نیز اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله اجرای نمای بیرونی است.

ابراهیمی ادامه داد: شرکت هواپیمایی لیان بوشهر نیز مرحله ثبت آن در حال انجام است و با هماهنگی انجام شده با سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌‎ها در سال ۱۴۰۰ نخستین فروند تاکسی هوایی بوشهر (در قالب هواپیمای کوچک با ظرفیت ۲۰ تا ۲۵ نفر) راه‌اندازی خواهد شد.

وی عنوان کرد: موضوع تاکسی هوایی در تمامی دنیا مرسوم است ولی در ایارن هنوز بخوبی جا نیفتاده که سازمان هواپیمایی بتازگی در حال صدور مجوز آن است.

ابراهیمی یادآور شد: با راه‌اندازی تاکسی هوایی در بوشهر هواپیمای شرکت هواپیمایی لیان از بوشهر به مقصد شهرهایی مانند خارگ، عسلویه، شیراز، اصفهان و اهواز خدمات دهی خواهد کرد.

وی افزود: شرکت سرمایه‎‌گذاری و توسعه استان بوشهر آماده سرمایه‌‎گذاری در مناطق نمونه گردشگری استان است و آمادگی برای استقرار کشتی‎‌های تفریحی و رستورانی را دارا است.

شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر وارد بورس می‌شود

وی با اشاره به دریافت مجوزهای اولیه سازمان بورس اظهار کرد: در سال آینده شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر برای نخستین بار وارد بازار سرمایه‎ خواهد شد که این مهم ظرفیتی است تا تامین مالی پروژه‎‌های کلان شرکت از محل بازار سرمایه جذب شود.

ابراهیمی اظهار داشت: شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر اکنون آمادگی دارد تا تمام پروژه‎‌های کلان استان بوشهر را تحویل بگیرد که در این ارتباط مهم‌ترین رسالت شرکت نقش تسهیل‎‌گری و تامین منابع مالی از ظرفیت بازار سرمایه است.

ضرورت راه‌اندازی شرکت عمران و مسکن سازان استان بوشهر

ابراهیمی اظهار داشت: شرکت عمران و مسکن سازان استان بوشهر به عنوان یکی از زیرمجموعه‎‌های شرکت سرمایه گذاری و توسعه در همه استان‌‏ها راه‎‌اندازی شده ولی در استان بوشهر تاکنون محقق نشده‌است.

وی افزود: با راه‌‎اندازی این شرکت در زمینه واگذاری اراضی نظامی در استان بوشهر آمادگی برای انبوه‎ سازی در سطح‎‌های بزرگ و ورود به ساماندهی بافت فرسوده محقق خواهد شد.

ابراهیمی یادآور شد: اکنون اراضی نظامی به صورت قطعه‏‌های کوچک واگذار می‎‌شود که در صورت واگذاری در سطح گسترده‎‌تر این آمادگی برای احداث شهرک‎‌های مسکونی مدرن و پیشرفته در بوشهر فراهم خواهد شد.

شهرک صنعتی خرمای بوشهر نیاز به بازنگری دارد

وی افزود: در حوزه کشاورزی و شیلات نیز آمادگی لازم برای ایجاد شهرک صنعتی خرما وجود دارد ولی آن چیزی که شرکت به دنبال تحقق آن بوده با چیزی که در حال رخ دادن است، به طور کامل متفاوت است.

ابراهیمی اظهار داشت: برای شهرک صنعتی خرما تنها هدف این نبود که تنها چهار سردخانه در آن مستقر شوند بلکه هدف این بود شرکت‏‌های مطرح تولید شیرینی‎ در آن مستقر شوند که اکنون با هدف ترسیم شده اندکی فاصله دارد.

وی افزود: شهرک خرما باید زیر نظر شرکت شهرک‎‌های کشاورزی قرار گیرد تا برای ورود سرمایه‎‌گذاران حمایت تسهیلاتی لازم از آنها صورت گیرد.

دیگر طرح‌های مورد نظر شرکت سرمایه ‌ذاری و توسعه استان بوشهر

ابراهیمی ادامه داد: با استاندار بوشهر مکاتبه و اعلام آمادگی شده تا آزاد راه بوشهر- شیراز در گام نخست با انجام مطالعات و دریافت مجوزهای لازم زمینه برای جذب منابع مالی از طریق بازار سرمایه و فاینانسورهای بین المللی در آینده محقق شود که این مهم نیازمند واگذاری طرح یاد شده به شرکت سرمایه‌‎گذاری و توسعه استان بوشهر است.

وی افزود: در حوزه معدن نیز پروژه احداث اسکله صادرات مواد معدنی در حال مذاکره است و نتیجه آن هنوز محقق نشده‌است.

ابراهیمی اظهار داشت: در حوزه پتروشیمی نیز برای احداث شهرک صنایع پایین دستی متانول دیر آمادگی لازم برای تسهیل‏‎‌گری برای ورود سرمایه‌‎گذاری وجود دارد.

شرکت سرمایه‌‎گذاری و توسعه استان بوشهر ۲ هزار و ۸۶۲ سهام‌دار حقیقی دارد که عمده آن نیز کارمندان هستند.

هدف از ایجاد این شرکت جذب سرمایه بخش خصوصی برای توسعه استان بوشهر و ارتقای جایگاه این استان در حوزه‌‏های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، هنری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!