40 درصد از اعتبارات عمرانی حاجی‌آباد طرح‌های اشتغالزایی بوده است


40 درصد از اعتبارات عمرانی حاجی‌آباد طرح‌های اشتغالزایی بوده است

بندرعباس- ایرنا- فرماندارحاجی‌آباد هرمزگان گفت: 40 درصد از اعتبارات سال جاری در این شهرستان در بخش خصوصی اشتغالزایی شده است.

حمید جهانگیری روز یک‌شنبه در آیین نواختن زنگ انقلاب اسلامی به مقایسه میزان اعتبار و تعداد طرح‌های دهه فجر نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: تعداد و اعتبارات طرح‌ها در حاجی‌آباد نسبت به ایام مشابه سال گذشته ۲.۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: دهه فجر امسال با توجه به تحریم‌های دشمنان، ۶۳ طرح عمرانی با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندارحاجی‌آباد بیان داشت: افتتاح ۲۰ هکتار گلخانه و ۵۰ کیلومتر جاده بین مزارع نشان از توجه دولت به بحث معیشت مردم است که در هر هکتار از گلخانه تعداد ۱۰ نفر مشغول به کار هستند و سالیانه ارزآوری خوبی برای کشور دارد.

فرماندارحاجی‌آباد در حوزه بهداشت و درمان نیز گفت: در دهه فجر امسال نیز بخش آی سی یو و سی سی یو بیمارستان شهر حاجی‌آباد افتتاح می‌شود.

جهانگیری همچنین از افتتاح ۳۰ مدرسه تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: در کنار ساخت مدرسه حدود ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس به کار گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تا قبل از پایان سال معادن کارخانه فرآوری تنگ زاغ با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و ایجاد اشتغال بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری افتتاح خواهد شد.

فرماندار حاجی‌آباد با اشاره به میزان سرمایه گذاری در این طرح، گفت: تا این مرحله از ساخت هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۵۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری ارزی در این طرح انجام شده است.

استاندارهرمزگان نیز دی‌ماه امسال در بازدید از روند اجرایی معدن و کارخانه فرآوری سنگ آهن تنگ زاغ حاجی آباد، دستور لازم جهت ترخیص چهار قلم کالای ضروری این واحد تولیدی را صادر کرد.

به گفته همتی، با ترخیص چهار قلم کالای ضروری برای راه اندازی این کارخانه از سوی گمرکات کشور، تا پایان سال‌جاری این واحد فرآوری به بهره برداری می‌رسد.

معدن سنگ آهن تنگ زاغ شهرستان حاجی آباد جزو قدیمی ترین معادن استان هرمزگان است و ذخایر این معدن ۲۰ میلیون تن سنگ آهن با متوسط عیار ۵۲ است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر انگور