افزایش مساجد اهل سنت در گلستان و چند کوتاه


افزایش مساجد اهل سنت در گلستان و چند کوتاه

گرگان - ایرنا - افزایش مساجد اهل سنت، اعلام طرح‌های اداره‌کل اوقاف در دهه فجر و نگرانی مسوولان بهداشتی استان از ثابت نبودن روند کاهشی بستری بیماران مبتلا به کرونا از جمله اخبار کوتاه روز یکشنبه گلستان است.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به فعالیت ۷۶۵ مسجد اهل سنت در گلستان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت که تعداد این مساجد در استان با رشد بیش از ۲.۲ برابری به هزار و ۷۰۰ مسجد رسید.

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم در نشست خبری اظهار داشت: همچنین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۶۰ حوزه علیمه در گلستان فعال بود که این تعداد در حال حاضر به ۱۰۸ مدرسه افزایش یافته و در حاضر حدود ۱۷ هزار طلبه و روحانی در این مدارس مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

وی ادامه داد: تعداد طلاب و روحانیون اهل سنت گلستان قبل از انقلاب اسلامی سه هزار نفر بود.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور همچنین گفت که بر خلاف سال های قبل از انقلاب که نماز جمعه اهل سنت در گلستان برگزار نمی شد در حال حاضر در ۷۸ نقطه شهری و روستایی این استان نماز جمعه اهل سنت برگزار می‌شود.

**

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت که همزمان با دهه فکر ۳۰۰ برنامه فرهنگی و مذهبی در اماکن متبرکه زیر پوشش این اداره کل برگزار می شود.

حجت الاسلام روح اله سلیمانی فرد اظهار داشت: عطرافشانی و گلباران مزار شهدا در جوار امامزادگان، دیدار با خانواده معظم شهدا، برپایی کرسی تلاوت قرآن و اهدا بسته های بهداشتی و معیشتی به خانواده های نیازمند از جمله ویژه برنامه های گرامیداشت دهه فجر است.

**

ثابت نبودن روند کاهشی بستری بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان مسوولان بهداشتی گلستان را نسبت به شیوع موج جدید نگران کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هم اکنون ۳۹۳ بیمار کرونایی در بیمارستانهای گلستان بستری هستند که سه نفر بیشتر از دیروز است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...