شهرداری اصفهان در دهه فجر 134 برنامه اجرا می‌کند


شهرداری اصفهان در دهه فجر 134 برنامه اجرا می‌کند

اصفهان- ایرنا - دبیر اجرایی ستاد ویژه برنامه‌های دهه فجر شهرداری اصفهان از اجرای 134 برنامه به مناسبت دهه مبارک فجر در مناطق 15 گانه این کلانشهر خبر داد.

امیرحسین ستوده‌فر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این برنامه‌ها در موضوعات فرهنگ شهروندی، امور اجتماعی، فرهنگی و هنری، ورزشی و تفریحی تا روز آخر دهه فجر در محلات و خیابان‌های شهر ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: فراخوان فعالیت‌های فرهنگی، مسابقه کتابخوانی، رونمایی، فضاسازی شهری، تبلیغات، کارگاه، نمایش، کنسرت، طراحی پوستر، ساخت فیلم و کلیپ، رقابت ورزشی، جشنواره و فعالیت‌های مجازی قالب این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.

دبیر اجرایی ستاد ویژه برنامه‌های دهه فجر شهرداری اصفهان تصریح کرد: رونمایی از سامانه کتابخانه‌های شهرداری با هدف نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و رونمایی از اطلس آمایش مشارکت اجتماعی از جمله طرح‌هایی خواهد بود که از منظر اجتماعی و فرهنگی نقش موثری خواهد داشت.

ستوده‌فر خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۲۰ رقابت ورزشی در سطح اصفهان با هدف ارتقای شور و نشاط اجتماعی در رشته‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به همه گیری بیماری کووید-۱۹ و اهمیت حفظ سلامت مردم بخش قابل توجهی از فعالیت‌های امسال در فضای مجازی انجام می‌شود که انجام برخی از بازی‌های خانوادگی نمونه‌ای از آنها است.

دبیر اجرایی ستاد ویژه برنامه‌های دهه فجر شهرداری اصفهان به مشارکت شهرداری‌های مناطق ۱۵ گانه در برگزاری برنامه‌های دهه فجر اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ برنامه امسال با محوریت شهرداری‌ها اجرا خواهد شد.

در دهه مبارک فجر امسال استان اصفهان ۲ هزار و ۵۴۶ پروژه با صرف چهار هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود.

حدود هشت درصد این اعتبارات ملی و ۱۰ درصد استانی و ملی- استانی، ۲۹ درصد از محل بخش خصوصی و ۵۰ درصد از شهرداری و تعاونی و منابع داخلی دستگاه‌ها و پروژه‌های خیرساز و راهداری نیز حدود سه درصد است.

مجموع پروژه‌های عمرانی دهه فجر در مقیاس ملی ۲۲۱ پروژه استانی، تملک دارایی ۱۶۷ پروژه، بخش خصوصی ۳۸۷ پروژه، شهرداری هزار و ۵۹۹ پروژه و دهیاری ۱۷۲ پروژه افتتاح می شود.

همه ساله از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، دهه فجر نامیده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی