نخستین المپیاد ورزشی مجازی دانش‌آموزی در اردستان برگزار شد


نخستین المپیاد ورزشی مجازی دانش‌آموزی در اردستان برگزار شد

کاشان - ایرنا - نخستین المپیاد ورزشی مجازی دانش‌آموزی در اردستان یادواره دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده مهابادی روز دوشنبه با هدف ارتقای سلامت‌ دانش آموزان‌ برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این‌ رویداد ورزشی دانش‌آموزان علاقه‌مند از مقطع ابتدایی تا متوسطه دوم‌ ‌در رشته‌های اسکیت، دوچرخه‌سواری، ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، حلقه، تکنیک روپایی، ژیمناستیک و کونگ‌فو به اجرای برنامه پرداختند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان عصر دوشنبه در حاشیه برگزاری این المپیاد در سالن ورزشی ارشاد با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب نظام‌ به ورزش مدارس اهمیت ویژه ای داده شد، افزود: آموزش و پرورش این شهرستان در راستای توجه به سلامت دانش‌آموزان اقدام به برگزاری نخستین المپیاد ورزشی مجازی فخری‌زاده مهابادی کرد.

علی اصغر مومنیان افزود: نزدیک به ۸۰۰ دانش‌آموز به طور آنلاین از طریق فضای مجازی این المپیاد را مشاهده کردند که‌ نشان از علاقه و توجه زیاد دانش‌آموزان به چنین برنامه‌های ورزشی دارد.

وی ادامه داد: برای برگزاری این برنامه ورزشی با شرکت ۲۰ دانش‌آموز، افراد و اداره‌های مختلف از جمله اولیای دانش آموزان، امام جمعه و بسیج شهر مهاباد، اداره ورزش و جوانان، سپاه پاسداران، بهداشت و درمان، کارشناسی تربیت بدنی و سلامت اداره و مدیران مدرسه‌ها همکاری داشتند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان اظهار داشت: امروزه که نوع آموزش از حضوری به مجازی تغییر یافته و سبب ارتباط بیشتر مسوولان با والدین دانش‌آموزان‌ از طریق فضای مجازی شده است، ورزش باید جدی گرفته و در منزل اجرا شود تا دانش‌آموزان دچار اضافه وزن‌ و مشکلات بعدی آن نشوند.

رییس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز گفت: اردستان سابقه طولانی در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن دارد و شهدای زیادی از شهید مدرس تا فخری‌زاده مهابادی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

رضا عابدی افزود: آموزش و پرورش از سال ۱۳۹۰ همه برنامه خود را در مبنای سند تحول بنیادین اجرایی کرده در این راستا المپیادهای ورزشی درون مدرسه و برون مدرسه و کلاس‌های تربیت بدنی را به منظور حفظ سلامت و تندرستی دانش آموزان برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا مدرسه‌ها را با وضعیت جدیدی مواجه کرد و پیگیری موضوع تربیت‌بدنی از طریق سامانه شاد به منظور جلوگیری از افزایش وزن دانش آموزان ضرورت داشت.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه -هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

شهید فخری‌زاده اصالت مهابادی دارد و به گفته معتمدان محلی، خانواده این شهید در دهه ۳۰ خورشیدی از شهر مهاباد به قم مهاجرت کردند.

شهر مهاباد با جمعیت حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان اردستان واقع است و ۲ سال پیش به بخش ارتقا یافت.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت، ۶۳ واحد آموزشی و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !