چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی


چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی

چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی، پرسشی است که برای علاقه‌مندان این جراحی زیبایی به وجود می آید. لابیاپلاستی در واقع یک روش جراحی پلاستیک است که در آن لب‌های کوچک (لب‌های داخلی)، یا لب‌های بزرگ (لب‌های بیرونی) واژن اصلاح می‌شود.

لابیاپلاستی که به عنوان جوان‌سازی واژن نیز شناخته می‌شود، یک روش جراحی پلاستیک است که در آن لب‌های کوچک (لب‌های داخلی)، یا لب‌های بزرگ (لب‌های بیرونی) واژن اصلاح می‌شود.

.jabeh_embed_frame .jabeh_embed_frame iframe

چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی

چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی

۴۲۱۹۸۷۴۶

۷۶۷۰۰۵۱۸

۰۹۰۳۱۷۰۷۴۵۷


لابیاپلاستی چرا انجام می‌شود؟
قبل از اینکه تصمیم بگیرید لابیاپلاستی انجام بدهید، خوب است بدانید که بعضی اوقات لب‌های داخلی بلندتر از لب‌های خارجی است، گاهی اوقات هم لب‌های خارجی از لب‌های داخلی بلندتر است.
گاهی اوقات لب‌های وژان متقارن هستند و گاهی به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که کلیتوریس قابل مشاهده است.
اگر لابیاهای واژن بیش از حد بزرگ باشد، یا کسی این‌طور تصور کند که لابیاهایی بزرگ دارد، می‌توان از جراحی لابیاپلاستی استفاده کرد.

آیا واقعا از نظر پزشکی، لابیاپلاستی لازم است؟
برای اکثر افراد، لابیاپلاستی از نظر پزشکی لازم نیست. در عوض، این یک روش زیبایی است که آنها انتخاب می‌کنند به این دلیل که دوست دارند لابیاهایی کوچک‌تر داشته باشند.
لابیاپلاستی گاهی اوقات نیز از نظر پزشکی لازم است. اگر لابیاها در طول رابطه جنسی، آزاردهنده باشند، یا در مواردی مانند پوشیدن لباس زیر، پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری یا حتی نشستن دردناک باشند، یا باعث تحریک یا ورم پوست ولوو شوند، شما باید لابیاپلاستی انجام دهید.
برخی از افراد با لابیاهای بزرگ‌تر متولد می‌شوند، اما انجام زایمان و پیرتر شدن هم می‌تواند منجر به بزرگ شدن لابیا شود، بنابراین این عمل در مراحل بعدی زندگی ضروری است.

چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی

چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی

drsaeidehasadi


لابیاپلاستی چقدر رواج دارد؟
انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS) گزارش می‌دهد که سالانه حدود ده هزار عمل لابیاپلاستی انجام می‌شود.
همین داده‌ها نشان می‌دهد که در آمریکا سالیانه حدود 215 هزار نفر جراحی زیبایی بینی و سیصد هزار نفر جراحی بزرگ کردن سینه انجام می‌دهند.

چه کسانی کاندید انجام عمل جراحی لابیاپلاستی هستند؟
شکل ظاهری لب‌های واژن در افراد، متفاوت است.
در اکثر موارد علت بزرگی لابیاها ژنتیکی است و در برخی موارد اختلالات هورمونی، بارداری و خودارضایی نیز می‌تواند سبب بزرگی لابیاها شود. بیشتر خانم‌ها به دلیل زیبایی مایل به انجام لابیاپلاستی هستند، ولی در برخی موارد لابیاپلاستی به دلایل زیر قابل انجام است:

عدم تقارن لابیا بزرگی لابیا بوی بد و مشکلات بهداشتی ناحیه تناسلی احساس درد و ناراحتی حین مقاربت جنسی ناراحتی حین انجام فعالیت‌های ورزشی و پوشیدن لباس‌های تنگ انحراف و پخش جریان ادراری بالا بردن اعتماد به نفس فرد

بارداری و زایمان باعث بزرگ شدن و تغییر در ظاهر لابیاها می‌شود که می‌تواند در روابط جنسی، مشکلات زیادی مانند درد در زمان نزدیکی و احساس ناخوشایند درباره ظاهر واژن، ایجاد کند.
همچنین چاق و لاغر شدن مکرر می‌تواند باعث بزرگی و بدشکلی، افتادگی و آویزان شدن لابیاها و پوست ناحیه واژن شود که همه این موارد با لابیاپلاستی قابل حل و درمان‌پذیر است.

آیا کسی هست که نباید لابیاپلاستی انجام دهد؟
شما باید قبل از انجام عمل لابیاپلاستی از سلامت خود مطمئن باشید. مثلا اگر بیماری قلبی دارید، بهتر است این عمل را انجام ندهید.
همچنین لازم است از نظر روانی در شرایط خوبی قرار گرفته باشد.
در حالی که انجام جراحی پلاستیک یک انتخاب شخصی است، اما اکثر افراد به این عمل نیازی ندارند زیرا واژن آنها طبیعی و زیبا است.

چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی

۴۲۱۹۸۷۴۶

۷۶۷۰۰۵۱۸

۰۹۰۳۱۷۰۷۴۵۷


آیا لابیاپلاستی خطر دارد؟
هر عمل جراحی، خطرات خاص خودش را دارد. جراح شما باید توضیح دهد که این خطرات و عوارض چقدر محتمل است و در صورت رخ دادن، چگونه درمان می‌شود.
در لابیاپلاستی احتمال این خطرات هست ولی با درصد پایین:

کاهش حساسیت پرینه خشکی مزمن بی‌حسی اسکار که منجر به رابطه جنسی دردناک می‌شود واکنش آلرژیک به ماده بیهوشی خطراتی شامل خونریزی، هماتوم و عفونت نیز وجود دارند. برخی از افراد می‌خواهند لابیاهایشان بیش از اندازه کوچک شود، اما اگر لابیا بیش از حد برش داده شود، می‌تواند در انجام وظایف لابیاها که محافظت از دهانه واژن است، اختلال ایجاد کند و از بین بردن تعادل pH منجر به عفونت بیشتر واژن شود.

آیا نتایج لابیاپلاستی، تضمین شده است؟
بیشتر لابیاپلاستی‌ها همان کاری را انجام می‌دهند که برای آنها در نظر گرفته شده یعنی همان کوتاه کردن لابیاها.
طبق یک مطالعه در سال 2014 میلادی، 91 درصد از افرادی که این عمل را انجام داده‌اند، پس از آن از ظاهر دستگاه تناسلی خود احساس رضایت بیشتری داشتند که در رابطه جنسی آنها نیز تاثیرات مثبتی داشت.

چگونه می‌توانید یک پزشک معتبر پیدا کنید؟
جراحان پلاستیک و متخصصین زنان و زایمان، عمل لابیاپلاستی را انجام می‌دهند.
به طور کلی، یک متخصص زنان و زایمان باید اولین گزینه شما برای انجام لابیاپلاستی باشد زیرا او قادر خواهد بود در مورد طبیعی بودن یا غیر طبیعی بودن لب‌های واژن با شما صحبت کند و گزینه‌های مناسبی را پیشنهاد بدهد.
اما اگر متخصصان زنان و زایمان این کار را انجام ندهند، آنها شما را با جراح پلاستیک آشنا می‌کنند.
درباره جراح و بیمارستان یا کلینیکی که در آن لابیاپلاستی انجام می‌دهید تحقیق کنید.
پس از انتخاب جراح، از او این پرسش‌ها را بپرسید:

لابیاپلاستی چه خطراتی دارد؟ در صورت بروز عوارض، چه کارهایی باید انجام دهید؟ چه مراقبت‌هایی قبل و پس از عمل باید انجام دهید؟ او چه تعداد عمل لابیاپلاستی انجام داده؟

قبل از عمل لابیاپلاستی چه کارهایی باید انجام دهید؟
علاوه بر انتخاب لباس زیر مناسب، باید پیش از عمل به اندازه کافی استراحت کنید، غذای سالم بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید.

در لابیاپلاستی چه اتفاقی می‌افتد؟
لابیاپلاستی را می‌توان با استفاده از بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی همراه با تزریق آرام‌بخش انجام داد.
بافت ناخواسته با چاقوی جراحی، یا لیزر بریده می‌شود. در لابیاهای شل ممکن است از بخیه‌های ریز استفاده شود.
کل این روش حدود 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد.
شاید بتوانید در همان روز جراحی به خانه بروید.

چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی


چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی
این جراحی معمولا یک روش سرپایی است، به این معنی که شما در خانه بهبود می‌یابید، اما این بدان معنا نیست که جراحی مهمی نیست.
لابیا پس از جراحی، زخم، متورم یا کبود خواهد شد. بنابراین لازم است حداقل 3 تا 7 روز از محل کار خود مرخصی بگیرید. حتی امکان دارد پزشک شما مدت‌زمان بیشتری را برای مرخصی در نظر بگیرد. در این‌باره از او سئوال بپرسید.
بیشتر پزشکان برای کاهش خطر عفونت و التهاب و کاهش درد، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند.
به افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، این موارد توصیه می‌شود:

محل جراحی را تمیز نگه دارید. برای جلوگیری از اصطکاک و درد بیش از حد، لباس راحت بپوشید. به مدت 6 تا 12 هفته از ورزش و فعالیت‌های شدید، خودداری کنید. بهترین گزینه دراین‌باره پزشک شماست، از او درباره مدت‌زمانی که باید از ورزش پرهیز کنید، سئوال بپرسید. حداقل 4 تا 6 هفته از مصرف تامپون و انجام رابطه جنسی خودداری کنید. می‌توانید به جای تامپون از پدهای بهداشتی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کیسه یخ برای قرار دادن روی محل جراحی استفاده کنید. پس از لابیاپلاستی، بیشتر تورم جای عمل، پس از 6 هفته از بین خواهد رفت، اما ممکن است بهبود تورم باقیمانده، 6 ماه طول بکشد.

آیا لازم است پس از عمل به پزشک مراجعه کنید؟
بله معمولاً 1 یا 2 ویزیت دیگر باید انجام دهید تا پزشک بتواند از بهبودی شما اطمینان حاصل کند.

قبل از تعیین وقت جراحی، چه چیزهایی نیاز است؟
لازم است بیشتر درباره انجام عمل لابیاپلاستی فکر کنید. شاید اصلا به این جراحی نیازی نداشته باشید، در این صورت با پزشک مشورت کنید، پزشکان به خوبی می‌توانند طبیعی بودن یا نبودن لابیاهای شما را تشخیص دهند.
اجازه ندهید همسر شما بی‌دلیل از ظاهر لابیاهای شما انتقاد کند و اعتماد به نفستان را از بین ببرد.

سخن آخر درباره لابیاپلاستی
از خودتان بپرسید که آیا اندازه لابیاهای شما در کیفیت زندگی‌تان تداخل ایجاد می‌کنند؟ با پزشک صحبت کنید تا متوجه شوید که آیا کاندید مناسبی برای لابیاپلاستی هستید یا نه.
اگر به لابیاپلاستی علاقه‌مند هستید چون فکر می کنید لابیای شما طبیعی به نظر نمی‌رسد بدانید که معمولا غیر طبیعی بودن آنها بسیار بعید است.

اگر سئوالی درباره لابیاپلاستی دارید، پزشکان کلینیک نی نی بان می‌توانند به شما کمک کنند.

چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی

drsaeidehasadi

چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی

drasadi-clinic.com

چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی

drasadiclinik

چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی

۴۲۱۹۸۷۴۶

۷۶۷۰۰۵۱۸

۰۹۰۳۱۷۰۷۴۵۷

چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی

آدرس: تهرانپارس، بین فلکه ۲ و ۳ تهرانپارس،کوچه رحمانی(داروخانه مینا)، پلاک ۱۱۴، واحد ۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا