اجتماع بزرگ بانوان پاکستانی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س)


اجتماع بزرگ بانوان پاکستانی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س)

اسلام‌آباد - ایرنا - اجتماع بزرگ بانوان پاکستانی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با محور پیروی از سیرت دخت نبی مکرم اسلام (ص) برای ترویج وحدت اسلامی، مقام مادر در جوامع و جایگاه حقیقی زن در شهر «لاهور» مرکز ایالت پنجاب پاکستان برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اجتماع بانوان تحت عنوان کنفرانس سیرت فاطمه (س)، وحدت و روز مادر به میزبانی حوزه علمیه "جامعه عروه الوثقی" در شهر لاهور با حضور بانوان برتر در عرصه سیاست، دینی، فرهنگی و مدنی و همچنین صدها نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برگزار شد.

حجت الاسلام «سید جواد نقوی» رئیس حوزه عروه الوثقی و سرپرست جنبش بیداری امت مصطفی (ص) طی سخنرانی در این مراسم گفت: راه کمال و هدایت بشریت در گروی پیروی از فرامین الهی است و پروردگار جهان اهل بیت علیهم السلام را وسیله‌ای برای ارتباط بین بنده و مخلوق قرار داده است.

وی افزود: تفسیر قرآن و سوره کوثر را باید در سیرت و منویات بانوی دوعالم حضرت‌ام ابیها سلام الله علیها جستجو کرد، بانویی که رهبران و پیشوایان از نسل پاکش سرچشمه گرفتند.

علامه نقوی نیاز جوامع اسلامی به ویژه زنان را برجسته کردن جایگاه حیا و عفت دانست و افزود: تهاجم فرهنگی از سوی قدرت‌های خارجی و نظام استکبار هدف جز تخریب چهره مهربان اسلام و تضعیف اعتقادات مانند حیا و عفت است که برای مقابله با این پدیده نقش بانوان بسیار مهم و حساس تلقی می‌شود.

اجتماع بزرگ بانوان پاکستانی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س)

در این مراسم بانوان سرشناس پاکستان اعم از شیعه و سنی با ایام ولادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) را گرامی داشته و ارادت خود را به حضرت فاطمه زهرا (س) و اهل بیت علیهم السلام ابراز کردند.

«عنبرین سجاد» از اساتید دانشگاهی شهر لاهور، «فرح ناز» رئیس بخش بانوان سازمان منهاج القرآن و «ربیعه طارق» از حزب جماعت اسلامی نیز طی سخنرانی با تبریک این روز، شیوه زندگی حضرت‌ام ابیها را الگوی کامل برای زنان و جامعه بانوان در جهان اسلام دانستند.

آنان افزودند: عشق و محبت به اهلبیت علیهم السلام و پیروی از منویات آنان اساس وحدت میان مسلمانان است ما باید با بهره‌گیری از شیوه زندگی آن حضرت به تحکیم وحدت اسلامی کمک کنیم.

در اجتماع حوزه علمیه بانوان شهر «لاهور» صدها نفر از طلاب دینی، فعالان مذهبی و اجتماعی متعلق به گروه‌های مختلف شیعه و اهل تسنن شرکت کرده و سخنرانان درخصوص شیوه حیات حضرت صدیقه کبری (س) به گفت وگو پرداختند.

اجتماع بزرگ بانوان پاکستانی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س)


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

واشنگتن: به طور غیرمستقیم با ایران در ارتباط هستیم