89 درصد پرونده های معوقه گیلان مختومه شد


89 درصد پرونده های معوقه گیلان مختومه شد

رشت - ایرنا - رئیس کل دادگستری گیلان از مختومه شدن 89 درصد پرونده های معوقه استان خبر داد و گفت:  تعداد پرونده‌های موجود استان در مهرماه سال گذشته حدود 99 هزار و 18 فقره بود که این تعداد در بهمن ماه امسال به 89 هزار و 122 فقره رسید.

حجت‌الاسلام حمزه خلیلی غروب پنج‌شنبه در جلسه دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیمی رئیسی با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان افزود: ۳۷۵ قاضی در گیلان فعال هستند که در مقایسه با جمعیت استان با کمبود ۴۰ درصدی قضات مواجهیم.
وی افزود: تعداد پرونده های ورودی و خروجی تا اول بهمن ماه امسال بیانگر عملکرد مثبت دستگاه قضایی است.
حجت الاسلام خلیلی افزود: ۹۵۰ هزار نفر در شهر رشت ساکن هستند که این جمعیت متناسب با مساحت یکی از استان‌های پرتراکم کشور است و رتبه سوم را از این لحاظ دارا می باشد.
وی با اشاره به اینکه در طول سال ۲۵ میلیون نفر به گیلان سفر می‌کنند، اظهار داشت: بدلیل نبود امکانات و زیرساخت‌های مناسب در استان این فرصت‌ها به تهدید بدل شده است.
رئیس کل دادگستری گیلان رسیدگی عادلانه و نظام مند، ساماندهی زندانیان، مبارزه با فساد و حراست از اراضی ملی، تکریم ارباب رجوع و حمایت از تولید و سرمایه گذاری از رویکردهای دستگاه قضا در استان عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ اغماضی نسبت به پرونده شرکت تولیدی رشت الکتریک نشده است، اظهار کرد: اگر افراد نسبت به فسخ قرارداد این پرونده اقدام نکنند، مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

خلیلی ادامه داد: وضعیت نامطلوب برداشت‌ شن و ماسه مستقر در رودخانه‌های گیلان کمتر از شرکت رشت الکتریک نیست ودر مدت حضور در گیلان متوجه غارت غیرمتعارف و غیرضابطه‌مند این ثروت ملی شده ام چنانکه به اذعان کارشناسان بسیاری از سیل‌ها به دلیل این غارت روی می دهد.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به پل های استان به دلیل برداشت‌های غیرقانونی از بستر رودخانه ها وارد شده است، افزود : برداشت های غیر قانونی شن و ماسه خسارت‌های غیر قابل جبرانی را به نظام تحمیل می‌کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟