امام جمعه ارومیه: انقلاب اسلامی معجزه قرن است


امام جمعه ارومیه: انقلاب اسلامی معجزه قرن است

ارومیه-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک رویداد بزرگ در جهان بود که می توان از آن به عنوان معجزه قرن یاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: انقلاب اسلامی ایران دین را احیا کرد و حکومت‌های استکباری را به چالش کشید.
وی بیان کرد: مسلمانان جهان قبل از انقلاب در برابر استکبار و طاغوت اظهار ضعف می کردند ولی انقلاب ایران به آنان قدرت داد و هویت آنان را احیا کرد از اینرو قدرت‌های شرق و غرب از انقلاب ایران نفرت دارند.
وی با اشاره به مانور پهبادی نیروهای مسلح در کشور اظهار داشت: اقتدار ایران اسلامی ابرقدرت‌های جهان را به چالش کشیده است و خود در حال تبدیل شدن به یک کشور مقتدر است هرچند باید هزینه های زیادی در این راه پرداخت شود.

حجت الاسلام قریشی در ادامه با بیان اینکه حجاب و پیشرفت منافاتی باهم ندارند، افزود: حجاب موجب پیشرف بانوان می شود و این تربیت اسلامی موجب ایجاد خانواده های موفقی در جامعه خواهد شد.

امام جمعه ارومیه اظهار با بیان اینکه مقام زن در اسلام بسیار فاخر و زن محور خانواده است اضافه کرد: خانواده در غرب رو به افول است در حالیکه در جامعه اسلامی خانواده هر روز جایگاهش رفیع تر می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی نیز بیان کرد: رژیم پهلوی سرمایه گذاری بسیاری روی این نیرو کرده بود در حالیکه بعد از پیروزی انقلاب اولین افرادی که به خدمت امام (ره) رفتند و اظهار تبعیت و وفاداری کردند نیروهای هوایی بودند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان نیز اظهار داشت: با گسترش فضای مجازی ادب اسلامی در حال کمرنگ شدن است که این مساله در جامعه باید اصلاح شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه باید ادب سخن گفتن رعایت شود و این در فضای مجازی مغفول است افزود: خداوند فرموده از بدگمانی و تجسس بپرهیزید و تجسس در مسایل خصوصی مردم را ممنوع کرده است.

وی ادامه داد: بهتان و تهمت نباید در فضای مجازی و رسانه ها باب شود چرا که خداوند در قرآن می فرماید که هر کسی از مسلمانی را به خاطر کارهایی که انجام نداده است اذیت کند گناه اشکاری مرتکب شده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه انتخابات نزدیک است و باید مراقبت گفتار و کلام خود بود گفت: هرکسی به مومنان بهتان بگوید خداوند روز قیامت بر او آتشی خواهد زد تا تاوان پس بدهد.

نماز جمعه این هفته در ارومیه با حضور مردم شهر و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مصلای امام خمینی( ره) این شهرستان برگزار شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند