جیپ رانگلر روبیکان 392 پرمصرف‌تر از لامبورگینی اوراکان!


جیپ رانگلر روبیکان 392 پرمصرف‌تر از لامبورگینی اوراکان!

واقعیت این است که هیچ‌کسی از جیپ رانگلر روبیکان 392 انتظار کم‌مصرف بودن را ندارد. به همین خاطر واقعاً شک داریم که کسی این رانگلر 8 سیلندر و گران‌قیمت را به خاطر چنین چیزهایی کنار بگذارد. البته این دلیل نمی‌شود که از کنار مصرف سوخت اعلامی EPA برای این شاسی‌بلند به راحتی عبور کنیم. رانگلر … The post جیپ رانگلر روبیکان 392 پرمصرف‌تر از لامبورگینی...

واقعیت این است که هیچ‌کسی از جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ انتظار کم‌مصرف بودن را ندارد. به همین خاطر واقعاً شک داریم که کسی این رانگلر ۸ سیلندر و گران‌قیمت را به خاطر چنین چیزهایی کنار بگذارد. البته این دلیل نمی‌شود که از کنار مصرف سوخت اعلامی EPA برای این شاسی‌بلند به راحتی عبور کنیم. رانگلر روبیکان ۳۹۲ در شهر/بزرگراه/ترکیبی مصرف سوخت به ترتیب ۱۸/۱۳.۸/۱۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد!

جیپ رانگلر روبیکان 392 پرمصرف‌تر از لامبورگینی اوراکان!

این یعنی در طول ۵ سال بیش از ۹۵۰۰ دلار هزینه سوخت مالکان روبیکان، بالاتر از خودروهای نوی دیگر خواهد بود که به نوبه خود رقم چشمگیری است. طی هر ۴۰ کیلومتر هم به طور متوسط ۵.۴۵ دلار هزینه سوخت خواهد داشت. پر کردن باک سوخت هم ۶۶ دلار تمام می‌شود که با آن تنها ۴۸۴ کیلومتر (سیکل ترکیبی) مسافت را می‌توان پیمود.

جیپ رانگلر روبیکان 392 پرمصرف‌تر از لامبورگینی اوراکان!

طبیعتاً ذهن ما ناخودآگاه به سمت مقایسه مصرف سوخت این خودرو با دیگر اعضای خانواده رانگلر می‌رود. مدل ۳ لیتری توربوشارژر اکودیزل رانگلر وضعیت نسبتاً بهتری داشته و مصرف سوخت آن در بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب برابر با ۹ و ۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. البته قدرت این مدل نسبت به نسخه روبیکان ۳۹۲ کمتر بوده اما گشتاور دو مدل تفاوت زیادی ندارد. رانگلر مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی هم در سیکل ترکیبی مصرف ۱۰.۶ لیتری داشته درحالی‌که مصرف مدل ۶ سیلندر نیز ۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است. این مدل‌ها همگی از نوع چهار درب و اتوماتیک هستند. فعلاً مصرف سوخت نسخه پلاگین هیبریدی ۴xe اعلام نشده است.

جیپ رانگلر روبیکان 392 پرمصرف‌تر از لامبورگینی اوراکان!

هیچ‌کدام از این نسخه‌های رانگلر شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای ندارند اما داج چلنجر SRT 392 عملکرد خوبی دارد. پیشرانه ۶.۴ لیتری این خودرو که با رانگلر روبیکان ۳۹۲ مشابه است قدرت ۴۸۵ اسبی داشته اما مصرف سوخت آن بسیار بهتر بوده و در بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب ۹.۸ و ۱۳ لیتر می‌باشد. قطعاً رانگلر از نظر آئرودینامیکی یک ستاره نیست اما همین وضعیت درباره فورد اکسپلورر ST نیز تا حدی صادق است. این خودرو یک ثانیه کامل کندتر از رانگلر بوده اما مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

جیپ رانگلر روبیکان 392 پرمصرف‌تر از لامبورگینی اوراکان!

برای یافتن خودروهایی با مصرف سوخت مشابه رانگلر روبیکان ۳۹۲ باید وارد قلمروی خودروهای واقعاً پرقدرت شوید. داج دورانگو SRT هلکت مصرف ترکیبی ۱۸ لیتری داشته هرچند پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار این خودرو بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. رم TRX با پیشرانه هلکت نیز مصرف ترکیبی ۱۹.۵ لیتری دارد. در مورد سوپرکارها می‌توانیم به لامبورگینی اوراکان و مک لارن ۷۲۰S اشاره کنیم که اندکی کم‌مصرف‌تر هستند. برای یافتن خودروهای پرمصرف‌تر نسبت به رانگلر روبیکان ۳۹۲ باید به هایپرکارهایی همچون لامبورگینی آونتادور و بوگاتی شیرون اشاره کنیم اما خب هیچ‌یک از این خودروها شما را به صحرای مواب نخواهند رساند…

جیپ رانگلر روبیکان 392 پرمصرف‌تر از لامبورگینی اوراکان!

بله مقایسه‌های دیوانه‌واری انجام دادیم و شاید همانند ابتدای مقاله اهمیتی به مصرف سوخت رانگلر روبیکان ۳۹۲ ندهید و خب تا حدودی حق دارید. واقعیت این است که روبیکان ۳۹۲ در یک کلاس مخصوص به خود قرار دارد. مرسدس-ای ام جی G63 یک آفرودر قابل‌مقایسه است اما از نظر قیمت، اشرافیت و قدرت در دنیای دیگری حضور دارد. برانکو Warthog رقیب مستقیم این خودرو خواهد بود و قطعاً از نظر مصرف سوخت عملکرد بهتری خواهد داشت.

جیپ رانگلر روبیکان 392 پرمصرف‌تر از لامبورگینی اوراکان!

منبع
fueleconomy

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نمادهای بزرگ خودرویی مورد اقبال قرار گرفتند