حمایت از 40 هزار طرح اشتغال روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید در کشور


حمایت از 40 هزار طرح اشتغال روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید در کشور

مدیر تجهیز منابع ستاد مرکزی صندوق کارآفرینی امید از حمایت 40 هزار طرح اشتغال روستایی و عشایری از شروع قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سطح کشور خبر داد.

امین خلیلی در حاشیه سفر به استان اردبیل در جمع خبرنگران اظهار کرد: این طرح‌ها با اعتباری به مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مصوب شده و در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع مشترک صندوق توسعه ملی و صندوق کارآفرینی امید به طرح‌های اشتغال روستایی پرداخت شده است.
وی با اشاره به رویکرد صندوق کارآفرینی امید از آغاز دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تأکید صندوق کارآفرینی امید بر فرآیند محوری در تولید است، بدین ترتیب پرداخت تسهیلات به تدریج از کسب و کارهای فرد محور خارج شده و به سمت کسب و کارهای بازار محور و تولید محور حرکت می‌کند.


خلیلی ادامه داد: بر این اساس پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی عضو خوشه‌ها و شبکه‌های کسب و کار و زنجیره‌های تولید در اولویت کار صندوق قرار دارد و در راستای تحقق آن تفاهم نامه‌هایی را در سطح کشور با دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای شناسایی پشتیبانان، کارآفرینان و تولید کنندگان جهت حمایت از اشتغال و تولیدات داخلی منعقدشده است.
وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۰۶ هزار فقره پرونده اشتغال توسط صندوق کارآفرینی امید تکمیل شده است، گفت: در سال جاری برای واحدهای اشتغال روستایی ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور پرداخت شده است.


معاون مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور به محل اعتبارات تأمینی این صندوق اشاره کرد و گفت: بخشی از این سرمایه‌ها از صندوق توسعه ملی که در نزد صندوق سپرده گذاری کرده تأمین شده است و بخشی نیز از منابع مالی صندوق را از محل بازگشت اقساط و بخشی نیز از سرمایه صندوق تأمین می‌شود.
خلیلی به امهال در بازپرداخت اقساط نیز اشاره کرد و گفت: مهلت سه ماهه در بازگشت اقساط به مشاغل اختصاص داده‌ایم تا پس از رونق کسب و کار به بازپرداخت اقساط بپردازند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟