اشیای قدیمی و فیلاتلیکی به پست موزه رشت برگردانده می شوند


 اشیای قدیمی و فیلاتلیکی به پست موزه رشت برگردانده می شوند

رشت – ایرنا- رییس موزه ارتباطات و اماکن تاریخی شرکت ملی پست ایران از بازگرداندن اشیای قدیمی پستی و فیلاتلیکی Philatelic متعلق به گیلان که از دوره های مختلف از ایران خارج شده اند ،  به موزه  پست رشت خبر داد .

حسن عمیدی روز شنبه در حاشیه افتتاح پست، موزه و مدرسه جهان در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت : عمارت تاریخی اداره پست قدیمی شهر رشت با اهتمام اداره کل پست گیلان تبدیل به نخستین پست ، موزه ، مدرسه جهان شد .

وی یاد آور شد : این عمارت تاریخی ساخته شده در سال ۱۳۰۷ ، پس از زلزله رودبار بخش هایی از آن تخریب و مرمت شد که اکنون علاوه بر موزه پست و اشیای حوزه ارتباطات به عنوان جایی برای آموزش حوزه ارتباطات به کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم در مرحله دوم علاوه بر فعال شدن استارتاپ ها در این موزه ، دیگر اشیای مربوط به این حوزه متعلق به شهر رشت و گیلان از سراسر دنیا جمع آوری و به خانه اصلی آن در این عمارت باز گردانده شود .

عمیدی با اشاره به اینکه با تلاش و اهتمام همکاران مان شاهد راه اندازی این پست، موزه ، مدرسه جهان شدیم ، خاطرنشان کرد: در این موزه بخش های تمبر جمهوری اسلامی ، پهلوی و قاجار را داریم و برای بازگرداندن اشیای قدیمی پستی و فیلاتلیکی بیرون برده شده از ایران نیز تلاش می کنیم.

فیلاتلیک Philatelic به هر آنچه که به پست و تلگراف از تمبر گرفته تا سکه و اسکناس مربوط است گفته می شود.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری با علاقه مندان و متخصصان حوزه تمبر و فیلاتلیک تصریح کرد: به زودی اقداماتی برای تربیت و ترغیب اقشار مختلف برای پیوستن به جمع مجموعه داران و فعالان حوزه تمبر و فیلاتلیک در دستور کار این مرکز قرار خواهد گرفت

رییس موزه ارتباطات ایران گفت: این موزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ دایر است و امیدواریم با برطرف شدن ویروس کرونا شاهد حضور دانش آموزان در این مجموعه و آشنایی آنها با فرایند پست و ارسال مراسلات و برگزاری دوره ها و کلاس های دروس ارتباطات باشیم.

نخستین " پست، موزه و مدرسه جهان " امروز ( شنبه) ۱۸ بهمن برای نخستین بار در رشت با حضور رمضانعلی سبحانی فر معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست راه اندازی شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...