معاون استاندار: تعداد شهرهای نارنجی و زرد در استان کرمان افزایش یافت


معاون استاندار: تعداد شهرهای نارنجی و زرد در استان کرمان افزایش یافت

کرمان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان گفت: از هفته گذشته نسبت به این هفته تعداد شهرهای آبی از 17 شهر به 11 شهر و تعداد شهرهای زرد نیز  از 6 شهر به 11 شهر افزایش یافته و وضعیت شهرستان بافت نیز نارنجی شده است.

به گزارش ایرنا محمدصادق بصیری شامگاه شنبه در گفت و گوی ویژه خبری تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از سفرهای غیرضروری و پرهیز از دورهمی های خانوادگی، افزود: برای پیشگیری از آغاز موج چهارم بیماری کرونا لازم است که همه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را همواره مد نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مومنانه چهار هزار و ۳۰۳ نفر از خیران استان در قالب مردم نهاد در طرح مشارکت اجتماعی ستاد کرونا همکاری داشته اند.
بصیری اظهارداشت: شرکت کننده در طرح مشارکت اجتماعی ستاد کرونا نسبت به خرید تجهیزات بیمارستانی، اقلام بهداشتی ماسک، لوازم التحریر و اقلام معیشتی اقدام کرده‌اند و در مجموع ۲۲ میلیارد تومان به نیازمندان در قالب این طرح پرداخت شده است.

معاون استاندار کرمان خاطرنشان کرد: بسیاری از خیران نیز کمک‌های خود را به قشر آسیب دیده و محروم جامعه را به صورت انفرادی ارائه کرده‌اند.

بصیری با اشاره به اعمال محدودیت های سفر در برخی استانها با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا بیان کرد: از آن جایی که امکان دارد مقصد برخی سفرها به سمت استان کرمان باشد باید توجه داشت در این استان از ورود خودروهای مربوط به مناطق دارای وضعیت نارنجی خودداری خواهد شد.

وی یادآور شد: از ابتدای اجرای محدودیت های ترافیکی در استان کرمان تاکنون سه هزار و 666مورد جریمه در مناطق با وضعیت نارنجی، ۹۷۴ در مناطق وضعیت قرمز و ۳۶ هزار و ۶۰۴ جریمه در طرح محدودیت تردد شبانه صادر شده است.

معاون استاندار کرمان گفت: در استان کرمان با برگزاری ۶۲ جلسه ستاد استانی کرونا ۵۸۰ مصوبه انجام و پیگیری شده است.

بصیری به تشکیل ۲۰ کارگروه نظارتی در استان کرمان اشاره و بیان کرد: با جذب یک ۱۸۲۶ بازرس افتخاری ۴۳۵ هزار و بازرسی در بازه زمانی تیرماه تا دی ماه انجام شده است.

وی تصریح کرد: با ابلاغ طرح جامع هوشمند ترافیکی یک هزار و ۴۶۶ پست ثابت و سیار ایست و بازرسی با به کارگیری ۱۷ هزار و ۵۸۲ نفر نیرو نسبت به کنترل ورودی های استان کرمان اقدام کرده‌اند.

معاون استاندار کرمان با اشاره به در پیش بودن انتخابات عنوان کرد: این دوره از انتخابات از هجدهم اسفند ماه سال جاری با فرمان وزیر کشور آغاز خواهد شد و تا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: در قالب۱۰۳ روز فرصت برای برگزاری انتخابات ۳۰ فرایند تعیین شده براساس بازه های زمانی مشخص اجرایی خواهد شد که اطلاعات مربوط به هر دوره از طریق رسانه ها در اختیار جامعه قرار خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری