تخریب 108 مرکز ورزشی حاصل حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه یمن


تخریب 108 مرکز ورزشی حاصل حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه یمن

تهران – ایرنا – وزیر جوانان و ورزش یمن در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که طی حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی از ابتدای جنگ تاکنون 108 مرکز ورزشی در استان های این کشور به طور کامل و یا جزئی تخریب شده و از بین رفته است .

به گزارش روز یکشنبه شبکه تلویزیونی المسیره، وزیر جوانان و ورزش یمن در این کنفرانس مطبوعاتی از میزان تلفات انسانی و مادی بمباران های ائتلاف سعودی آمریکایی سخن گفت و اظهار داشت : در نتیجه حملات هوایی ائتلاف تجاوزگر ۱۲۹ یمنی از کارکنان این وزارت از ابتدای شروع تجاوز نظامی علیه این کشور تا کنون به شهادت رسیده اند.

وزارت ورزش و جوانان میزان خسارت مادی حاصل حملات هوایی شکل گرفته علیه تاسیسات ورزشی و جوانان را تقریبا یک میلیارد دلار تخمین زد.

این وزارت خانه همچنین اعلام کرد که تقریبا ۶ هزار کارگر و کارمند مشغول کار در پروژه های مربوط به این وزارت خانه کار خود را از دست داده و بیکار شده اند.

بر پایه همین گزارش، جنگنده های متجاوز در ماه مارس سال ۲۰۲۰ اسطبل اسب ها را بمباران کردند که در نتیجه آن تقریبا ۷۰ اسب تلف و ۳۰ اسب دیگر از نژاد اسب های اصیل یمنی نیز زخمی شدند.

وزارت ورزش و جوانان یمن در پایان تاکید کرد که " باید عوامل جنایات به وقوع پیوسته علیه جوانان و ورزشکاران یمن محاکمه و مجازات شوند و این امر با گذشت زمان هیچ گاه کم رنگ نخواهد شد. "

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرد تا عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.
کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.
این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از غیرنظامیان، ویرانی زیرساخت ها و انتشار قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار در این کشور، نتیجه ای به همراه نداشته است.
عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت های مستقیم و غیرمستقیم مالی ، نظامی ، سیاسی ، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره مند است.

۱۴۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز