مجتمع دامداری زرندیه به دستور رئیس جمهوری بهره‌برداری شد


مجتمع دامداری زرندیه به دستور رئیس جمهوری بهره‌برداری شد

ساوه - ایرنا - مجتمع بزرگ دامداری 20 هزار راسی شهرستان زرندیه روز یکشنبه به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل این واحد دامداری در آیین افتتاح فاز یک و ۲ مجموعه گفت: این واحد از سال ۹۷ آغاز به کار کرده و ظرفیت تولید ۳۰۰ تن شیر را دارد.
حضرتی بیان کرد: با افتتاح فازهای ۱ و ۲ زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر مستقیم و یک هزار نفر غیرمستقیم فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: مساحت این پروژه ۲۴۰ هکتار و با ظرفیت ۲۰ هزار رأس دام است.

به گفته او، این واحد یکی از بزرگترین دامداری ‌های کشور و خاورمیانه با اعتبار بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال است که با تکمیل مرحله سوم و چهارم و بهره‌برداری کامل از این طرح ملی روزانه ۷۰۰ تن شیر خام به ظرفیت تولید استان و کشور افزوده می‌شود.

حضرتی گفت: این دامداری بخش بزرگی از شیر خام مورد نیاز زنجیره تولید را تامین می کند که اقدام بسیار مهمی در سال جهش تولید است و در زمینه صادرات محصولات لبنی نیز تاثیر بسزایی دارد.

مجوز تاسیس این مجموعه دامی به ظرفیت ۴۰ هزار راس گله و زیربنایی به وسعت ۴۰ هکتار در مزرعه‌ای به وسعت ۲۵۰ هکتار صادر شده‌ است.

این طرح دامداری به‌دلیل بزرگی و بالابودن حجم سرمایه گذاری، در چهار مرحله ( هر فاز به ظرفیت ۱۰ هزار راس ) طراحی شده‌ است.

هم اینک مرحله اول و دوم به ظرفیت ۲۰ هزار راس با سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۳۵۰ نفر و غیر مستقیم ۱۰۰۰ نفر به بهره برداری رسید.
این واحد یکی از بزرگترین دامداری‌های کشور و خاور میانه بوده و با تکمیل مرحله سوم و چهارم و بهره‌برداری کامل از این طرح ملی روزانه ۷۰۰ تن شیرخام به تولید استان و کشور افزوده می‌شود و بخش بزرگی از شیرخام مورد نیاز زنجیره تولید میهن را تامین می کند که اقدام بسیار مهمی در سال جهش تولید بوده و در زمینه صادرات محصولات لبنی نیز تاثیر بسزایی دارد.

استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

شهرستان زرندیه با جمعیت ۷۰ هزار نفر از کانون های تولید محصولات باغی، گلخانه ای و فرآورده های دامی استان مرکزی محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه