6 بانک نظامی ادغام می‌شوند یا انحلال؟


6 بانک نظامی ادغام می‌شوند یا انحلال؟

به گزارش جام نیوز، سردبیر اقتصادی پایگاه کسب و کار ایران در گفت‌وگو با برنامه تیتر اقتصاد گفت: دارایی‌های ۶ بانک ادغام شده در تملک بانک سپه قرار گرفته و عملا آنها فاقد رای و سهم هستند.

سبحانی افزود: بانک سپه در نظر دارد از دارایی های بانک های تحت اختیار اقدام به پرداخت ضرر های بانک زیاده ده نماید.

وی ادامه داد: ادغام ۶ بانک نظامی چند سال است که در افت و خیز های تصمیم گیری قرار گرفته و هر از چند گاهی به بحث داغ روز تبدیل می شود.

وی افزود: طبق نظر سهامداران این بانک ها عدالت و انصاف در این ادغام ها صورت نگرفته و بانک های سوده ده می بایست خسران بانک های زیاده را بپردازند.

سردبیر پایگاه کسب و کار ایران با اشاره به اینکه سهام بانک ها با قیمتی پایین تر از انتظار سهامداران به فروش رسیده خاطر نشان کرد که مباحث حقوقی پیش آمده در آینده نزدیک پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: سهامداران ناراضی معتقدند که میزان ضرر یکی از بانک بسیار بالا است و برداشت این زیان از جیب آنها حمایت دستگاه قضا را می طلبد.

سبحانی ادامه داد: طبق دستورالعمل های صادر شده در دستور ادغام بانک ها، ارزش گذاری های سهام باید ظرف ۴ ماه صورت می گرفت که تعلل ۱۳ ماه در اجرای این دستورالعمل موجب زیان بیش از حد بانک های زیان ده شد.

در همین راستا پویشی با عنوان «ضرورت ارزش‌گذاری منصفانه بانک مهر اقتصاد» در سامانه فارس من راه‌اندازی شده است که سهامداران در آن اعتراض خود را نسبت به روند غیرقانونی ارزش‌گذاری غیر عادلانه سهام بانک مهر اقتصاد در راستای ادغام در بانک سپه و برگزاری غیر قانونی مجمع فوق‌العاده ادغام اعلام داشته و از ریاست محترم قوه قضائیه، ریاست و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواستار احقاق حقوق پایمال شده خود شده‌اند.

منبع: رادیو اقتصاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز