149 رشته مشاغل خانگی مشمول بیمه اجتماعی شد


149 رشته مشاغل خانگی مشمول بیمه اجتماعی شد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از امکان بهره‌مندی فعالان مشاغل خانگی از مزایای این صندوق خبر داد و گفت: از 335 رشته مصوب مشاغل خانگی، 149 رشته مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می‌شود.

مهدی سماواتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مورخ ۲۳ دی ماه ۹۹ کشور به منظور حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی امکان بهره‌مندی فعالان مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فراهم شد.

وی تصریح کرد: افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن که دارای مجوز فعالیت مشاغل خانگی در ۱۴۹ رشته مورد نظر از جمله رشته‌های مرتبط با بخش کشاورزی، فرش، صنعت و خدمات و صنایع دستی و همچنین رشته‌های فرهنگی ‌و هنری در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند، می‌توانند از مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر مستمری بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان در پایان تأکید کرد: متقاضیان در صورت تمایل به بهره‌مندی از این مزایا و ثبت نام می‌توانند به کارگزاران رسمی صندوق در سراسر استان مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه