5 طرح گازرسانی، زیربنایی و رفاهی در دماوند بهره‌برداری شد


5 طرح گازرسانی، زیربنایی و رفاهی در دماوند بهره‌برداری شد

تهران – ایرنا – همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، سه پروژه گاز رسانی به روستاهای شهرستان دماوند و 2 طرح زیربنایی و رفاهی در شهر آبعلی با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد و 750 میلیون تومان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، غلامرضا عباس‌پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران روز دوشنبه در آیین بهره برداری از سه طرح گازرسانی در سه منطقه روستایی دماوند، با بیان اینکه جمهوری اسلامی دو نقطه کلیدی به عنوان جمهوریت و اسلامیت دارد، اظهار داشت: در کنار حضور همیشه در صحنه ملت ایران از سال ۵۷ تا به امروز، با وجود تحریم های اقتصادی و تهاجم و اختلاف در منطقه و کشور، نمایندگان و خدمتگذاران ما خستگی ناپذیر بودند.

وی گفت:‌ امسال شاهد افتتاح ۱۲۰۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۶هزار میلیارد تومان در استان تهران بودیم، که ۵۵ طرح با بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار در دماوند به بهره‌برداری رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران با اشاره به اینکه تا پایان دولت تدبیر و امید، شاهد اتمام طرح گازرسانی در کل استان تهران و ۹ طرح در شهرستان دماوند خواهیم بود، بیان کرد: بر این اساس نیازمند تلاش مضاعف و مجاهدت مسئولان هستیم.

افتتاح ۳پروژه گازرسانی در سه روستای شهرستان دماوند

سعید توکلی، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در آیین بهره‌برداری از این سه طرح گازرسانی، اظهار داشت: گازرسانی به روستاهای عباس آباد و زره‌در در بخش رودهن با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی شامل ۶ هزار و ۵۳۴ متر خط تغذیه، ۱۰هزار و ۸۶۳ متر شبکه توزیع، ۷۰ انشعاب و یک ایستگاه با ظرفیت ۲۵۰۰مترمکعب بر ساعت به بهره‌برداری رسید.

وی به طرح گازرسانی به روستای رودافشان از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی شامل ۴۵۰ متر خط تغذیه، ۵ هزار و ۷۸۹ متر شبکه گذاری، یک ایستگاه T.B.با ۷۰ انشعاب برای ۹۰ خانوار به بهره‌برداری رسید.

تا پایان سال آینده هیچ روستایی فاقد گاز نخواهد بود

سید احمد رسولی نژاد، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در آئین بهره برداری از طرح‌های گازرسانی نیز با بیان اینکه در تلاش هستیم تا پایان سال آینده در دو شهرستان و استان تهران روستای فاقد گاز نداشته باشیم، افزود: البته مشکلاتی وجود دارد اما با همراهی برخی دستگاه ها و ادارات می توان این مشکل را حل کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر چه سریعتر پیمانکاران پروژه گازرسانی مناطق روستایی، انشعابات را در اختیار مردم قرار دهند تا این پروژه ها تکمیل شود، گفت: با توجه به مناطق سردسیر و سرمای سختی که در این دو شهرستان داریم، پروژه گازرسانی برای ما دارای اهمیت و غنیمت بزرگی است.

تمامی روستاهای بخش رودهن از نعمت گاز بهره‌مند شدند

مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند نیز افزود: خدا را شاکریم که در این ایام مبارک، روستاهای عباس آباد و زره‌در از نعمت گاز بهره‌مند شدند و با توجه به شرایط سخت زمستان، آرامش و رفاه در این منطقه فراهم شد.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم روستاها و همچنین مناطق محروم، در اولویت سیاست و آرمان های انقلاب اسلامی ایران قرار دارد، افزود: در راستای سیاست های کلان و توجه دولت تدبیر و امید، پویاسازی روستاها در جهت مهاجرت معکوس در دستور کار قرار داشته و اتفاقات خوبی در شهرستان رخ داد.

فرماندار دماوند خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه تمامی روستاهای بخش رودهن از نعمت گاز برخوردار شدند و همچنین تا پایان سال جاری، تمام روستاها در شهرستان دماوند از این نعمت بهره مند خواهند شد.

حیدری در ادامه با اشاره به پروژه احداث فیدر خروجی پست ۶۳.۲ کیلوولت شهر آبعلی نیز افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیون تومان در ۱.۵ کیلومتر طول شبکه به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: همچنین امروز هتل سه ستاره نگین شهر آبعلی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان، دارای ۳۰ سوئیت، سالن اجتماعات، باشگاه ورزشی، لابی، رستوران و چایخانه به بهره‌برداری رسید و زمینه اشتغال یکصد نفر را فراهم کرد

5 طرح گازرسانی، زیربنایی و رفاهی در دماوند بهره‌برداری شد


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سیل مسیر فیروزکوه به گرمسار را مسدود کرد