شمار پایگاه های امدادی اورژانش البرز به 66 پایگاه رسید


شمار پایگاه های امدادی اورژانش البرز به 66 پایگاه رسید

کرج - ایرنا - همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر عصر دوشنبه 2 پایگاه جدید اورژانس در شهرهای ماهدشت و کرج گشایش یافت و شمار پایگاه های امدادی اورژانس البرز به 66 پایگاه رسید.

دکتر مهرداد بابایی در حاشیه آیین افتتاح این پایگاه ها به خبرنگار ایرنا گفت: این 2 پایگاه هر کدام با زیر بنای ۲۰۰ متر مربع دارای نیروی انسانی متخصص، تجهیزات و امکانات پیشرفته امدادی هستند که در مجموع هفت میلیارد تومان برای احداث آنها هزینه شده است.

وی ادامه داد: امروز نیز عملیات ساخت هشت پایگاه جدید اورژانس در شهرستان های طالقان ، چهارباغ ،ساوجبلاغ ،فردیس و کرج (شهرهای کرج و ماهدشت) آغاز شد که تا نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسند.

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز گفت: با راه اندازی پایگاه جدید ، شمار پایگاه امدادی اورژانس البرز در سال آینده به ۷۴ پایگاه می رسد.

بابایی بیان داشت: اکنون نیز مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البز دارای ۸۴ دستگاه آمبولانس بوده و به صورت شبانه روزی به بیماران و مصدومان حوادث مختلف خدمات رسانی می کنند.

مرکز فوریت های پزشکی استان البرز هر هفته نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ ماموریت امدادی برای خدمات رسانی به بیماران و مصدومان حوادث مختلف انجام می دهد و این مجموعه از پرتلاش ترین مجموعه های امدادی در کشور شناخته شده است.

وجود یک هزارو ۴۵۰ کیلومتر آزادراه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی، قرار داشتن در مسیر راه های ترانزیتی و مسافری کشور سبب شده تا حدود ۱۶ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به البرز باشد.

افزون بر خدمات رسانی به جمعیت بالای بیماران نیازمند و مصدومان حوادث مختلف، شیوع ویروس کرونا سبب شده تا میزان امدادرسانی اورژانس البرز دوچندان شود.

طبق آمار ابتدای شیوع کرونا تاکنون به حدود ۲۲ هزار بیمار و مشکوک به کووید ۱۹ در البرز خدمات رسانی امدادی توسط اورژانس صورت گرفته است.

به کارگیری یک فروند بالگرد امدادی در اجرای طرح تحول سلامت موجب شده تا سرعت عمل اورژانس البرز افزایش یابد و در ماموریت های حساس مانند قطع عضو مصدومان این پرنده امدادی بتواند به کمک آسیب دیدگان بشتابد چنانچه امدادرسانی سریع اورژانس هوایی البرز به کارگری که بازوی خود را در جریان کار از دست داده بود موجب شد تا پزشکان بیمارستان تامین اجتماعی موفق به پیوند بازوی این مصدوم شوند.

هرچند که در دوران دولت تدبیر و امید اقدامات موثری برای ساخت و تجهیز بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس البرز انجام شده اما نیاز جمعیت سه میلیون نفری استان و خیل عظیم گردشگردان و مسافران جاده های البرز تجهیزات و امکاناتی فراتر از امکانات موجود را می طلبد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر