مرکز پزشکی ایفمارک در تبریز راه‌اندازی می‌شود


مرکز پزشکی ایفمارک در تبریز راه‌اندازی می‌شود

تبریز - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: این جمعیت با همکاری هیات فوتبال استان در تلاش است تا مرکز پزشکی ایفمارک را در تبریز راه‌اندازی کند.

حمید حسین پور روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر با هیات فوتبال آذربایجان شرقی، افزود: تبریز یکی از قطب های مهم ورزش کشور به خصوص در رشته فوتبال است که بر همین اساس سعی می کنیم با همکاری هیات فوتبال استان نسبت به راه اندازی مرکز پزشکی ایفمارک در شمال غرب کشور به منظور انجام تست های مختلف و تخصصی پزشکی ورزشکاران اقدام کنیم.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر تنها مرکز ایفمارک کشور در تهران و زیر نظر فدراسیون فوتبال و فیفا از سال ۲۰۱۵ فعالیت دارد که در آن ارزیابی های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران به انجام می رسد.

انجام معاینات پزشکی پیش از فصل تمامی بازیکنان حرفه ای و آماتور و داوران فوتبال و سایر رشته های ورزشی طبق استانداردهای فیفا، تدوین استانداردهای ملی پزشکی فوتبال، پیشگیری از مرگ های ناگهانی، مبارزه با دوپینگ، تدوین پروتکل های بازتوانی و انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی از جمله کارکردهای مراکز ایفمارک تعریف شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی افزود: مسوولان هیات فوتبال استان با اهداف جمعیت هلال احمر آشنایی کامل دارند و در اجرای برنامه های هلال احمر نقش آفرینی کرده اند که ثمرات بسیار اثرگذاری برای هلال احمر داشته است.

حسین پور گفت: جمعیت هلال احمر در پی افزایش فعالیت ها و تعامل با ادارات و هیات های ورزشی بوده و در این راستا تفاهم‌نامه هایی با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تبادل کرده که باعث شکوفایی و هم افزایی دستگاه ها شده است.

وی با اشاره به فعالیت های هلال احمر استان در حوزه درمان و توانبخشی، بیان کرد: در زمانی که حادثه ای اتفاق می‌افتد امداد و نجات جمعیت هلال احمر فعال می‌شود اما حوزه درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی و به صورت مداوم فعالیت داشته و در میان مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حسین پور ادامه داد: توسعه مراکز بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در برنامه های این جمعیت بوده و به همین منظور کمیته توسعه خدمات درمانی تشکیل شده است.

وی به نقش جوانان در تحقق اهداف و اصول هلال احمر اشاره و اضافه کرد: به لحاظ جذابیت فوتبال، هیئت فوتبال استان با خیل کثیری از جوانان ورزشکار در ارتباط است که می تواند زمینه ارتباط جوانان با هلال احمر را فراهم کند.

حسین پور همچنین خواستار راه اندازی خانه هلال در هیات فوتبال آذربایجان شرقی شد.

به گزارش ایرنا، رئیس هیأت فوتبال آذربایجان ‌شرقی نیز در این مراسم با گرامیداشت دهه فجر، گفت: هم جمعیت هلال احمر و هم هیات فوتبال یک تشکل مردمی بوده و همکاری آنها باعث مضاعف شدن توان مدیریتی می‌شود.

جواد ششگلانی افزود: وظیفه مسوولان ایجاد نشاط و پویایی در جامعه در قالب ورزش است و جمعیت قابل توجهی با هیات فوتبال استان در ارتباط هستند که می توانند مرجعی جهت توسعه برنامه های هلال احمر در بُعد آموزشی و امدادگری و جذب نیروی امدادگر باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)