دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در اشتغالزایی جوانان دارند


دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در اشتغالزایی جوانان دارند

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مهم ترین مسئله و مشکل برای جوانان تحصیل کرده کشور موضوع اشتغال است که دانشگاه‌های فنی و حرفه ای به واسطه ایجاد ارتباط با صنعت، نقش مهمی در رفع این مشکل و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز سهشنبه در دیدار با رئیس و اساتید دانشگاه شهید مفتح همدان، افزود: یکی از خلاهای موجود در زمینه اقتصاد و اشتغال وجود فاصله میان علم و صنعت است که دانشگاه های فنی و حرفه ای از جمله دانشگاه شهید مفتح همدان توانسته اند علاوه بر تلاش برای رفع این کمبود در مسیر ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان نیز گام بردارند.

وی با بیان اینکه کم کردن این فاصله منجر به کاهش بیکاری‌ و ایجاد اشتغال می‌شود، اظهار داشت: عناصر مهم و تشکیل دهنده بیانیه گام دوم انقلاب از منظر رهبری فرزانه، جوانان و علم است که هر دو این عناصر در مجموعه‌های دانشگاهی حضور و بروز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه اقتدار یک کشور و ملت نتیجه رشد علمی است، گفت: در طول ۴۲ سال گذشته جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف همچون پزشکی، موشکی و نانو رشد و پیشرفت بسیار خوبی داشته که تمامی این اقدامات منجر به افتخار و عزت ایران اسلامی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با اشاره به اینکه در عرصه اقتصاد کشور نیازمند مدیریت‌های عقلانی و علمی هستیم، افزود: با اتکا به توان بومی و دانش جوانان نخبه و متعهد کشور به خوبی می توانیم تمامی مشکلات و کاستی های موجود در عرصه اقتصاد را نیز رفع کنیم چراکه توسعه علمی قطعا نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد ارزش افزوده مهم ترین اصل در دنیای امروز و عرصه اقتصاد است، اظهار داشت: باید هنر ایجاد ارزش افزوده به عنوان یک اصل مهم برای توسعه اقتصادی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان کشور نهادینه و فراگیر شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اقدامات موفقیت آمیز دانشمندان ایرانی در زمینه تولید واکسن کرونا، گفت: این که ایران اسلامی با استفاده از توان و دانش بومی اقدام به طراحی و تولید سه واکسن برای مقابله با ویروس کرونا کرده، نشانه اقتدار، عزت و عظمت کشور در عرصه های مختلف علمی و اقتصادی است.

دانشگاه فنی و حرفه ای شهید مفتح استان همدان با پنج هزار و ۷۰۰ دانشجو دارای ۶ آموزشکده فعال و یک آموزشکده در حال تاسیس است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راز جدایی بهاره رهنما از حاجی برملا شد / همه در شوک ! + عکس و بیوگرافی