ویژه برنامه فرهنگ ایران در شبکه تلویزیونی پاکستان باحضور بانوان ایرانی


ویژه برنامه فرهنگ ایران در شبکه تلویزیونی پاکستان باحضور بانوان ایرانی

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با ایام بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تعدادی از بانوان و همسران دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در شهر «کراچی» با حضور در ویژه برنامه شبکه تلویزیونی Hum  پاکستان ویژگی‌های فرهنگ غنی، تمدن و سنت‌های ایرانی را برای مخاطبان این رسانه تشریح کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این برنامه که با هماهنگی خانه فرهنگ ایران در شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان انجام شد، همسر سرکنسول کشورمان در کراچی، همسر مدیر خانه فرهنگ و همسر امور کنسولی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، میهمان برنامه زنده "Hum Masala" بودند.

در این برنامه که هر هفته با حضور شخصیت‌های معروف ملی، بین المللی، دیپلمات‌ها و سرکنسول‌های مقیم پاکستان پخش می‌شود، ضمن گفتگو درخصوص فرهنگ و سنت‌های ایران اسلامی تعدادی از غذاهای ایرانی از سوی بانوان دیپلمات کشورمان در برنامه معرفی و آموزش داده شد.

در طول برنامه بینندگان متعددی تماس گرفته و ضمن تمجید از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست و همسایه و ابراز خوشحالی از حضور بانوان ایرانی در برنامه تلویزیونی پاکستان؛ پرسش‌هایی درباره فرهنگ، زبان فارسی و غذاهای مخصوص ایرانی مطرح کردند که مجری برنامه سخنان همسران دیپلمات ایرانی را در طول برنامه از زبان انگلیسی به زبان اردو ترجمه کرد.

ویژه برنامه فرهنگ ایران در شبکه تلویزیونی پاکستان باحضور بانوان ایرانی

در برخی از این تماس‌ها نیز بانوان پاکستانی تلاش کردند با زبان فارسی با میهمانان برنامه گفتگو کنند و از خاطرات خوش سفر به ایران اسلامی گفتند.

در پایان برنامه، مجری به نمایندگی از تلویزیون هَم هدایایی را به میهمانان ایرانی اهدا و از حضور بانوان ایرانی در برنامه تشکر و قدردانی کرد.

شبکه تلویزیونی"هَم" Hum پاکستان با کانال‌های متعدد نمایش فیلم و سریال، خبر، سرگرمی و ورزشی جزو پربیننده‌ترین و بزرگترین شبکه های تلویزیونی پاکستان است که ساختمان اصلی آن در کراچی قرار دارد.

ویژه برنامه فرهنگ ایران در شبکه تلویزیونی پاکستان باحضور بانوان ایرانی

روز گذشته نیز «بهرام کیان» مدیر خانه فرهنگ ایران درکراچی با خانم «سلطانه صدیقی» مدیرعامل و مالک این شبکه دیدار و در خصوص توسعه وگسترش روابط رسانه‌ای و تلویزیونی دوکشور و همکاری و مشارکت در تولیدآثار مشترک، نمایش فیلم و سریال‌های ایرانی و تبادل هیات‌های رسانه‌ای گفتگو کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم