به یاد مردی از جنس فرهنگ


به یاد مردی از جنس فرهنگ

بیست و سوم بهمن ماه سال گذشته، داریوش اسماعیلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان دار فانی را وداع گفت و امروز در مراسمی، از یادنامه‌ای که به مناسبت فرارسیدن اولین سالگرد فقدان این زنده یاد تهیه شده بود، رونمایی شد.

آغاز این مراسم، با پخش کلیپی که روابط عمومی جهاد دانشگاهی اصفهان آن را با استفاده از فیلم‌ها و صوت‌های به جامانده از مرحوم داریوش اسماعیلی تهیه کرده، همراه بود؛ در همین مجال کوتاه نیز می‌شد تأکید و توجه معاون سابق فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان را بر کلید واژۀ «فرهنگ» و نقش زیربنایی آن دریافت.

به یاد مردی از جنس فرهنگ

مهدی ژیان‌پور، رئیس جهاد دانشگاهی اصفهان، در سخنان خود سه ویژگی بارز مرحوم اسماعیلی را پنهان بودن از نظرها با همۀ تأثیرگذار بودن، دست به قلم بودن از سر تأمل و داشتن زبان صریح و روحیۀ نکته‌سنج و شوخ دانست و ابراز امیدواری کرد که راه و سلوک او گسترش پیدا کند.

ابراهیم اسماعیلی، پدر مرحوم نیز با صدایی لرزان و چشمی گریان، از تمام کسانی که طی یک سال گذشته بابت درگذشت فرزندش پیام تسلیت فرستاده و یا برای برگزاری مراسم یادبود و تهیه یادنامه تلاش کرده بودند تشکر کرد.

به یاد مردی از جنس فرهنگ

بهنام افشاری، سردبیر خبرگزاری ایکنا در اصفهان و روح‌اله صفری، مشاور رئیس جهاد دانشگاهی اصفهان در ادامۀ این مراسم بخش‌هایی از یادداشت‌هایی که به واسطۀ سال‌ها مصاحبت با مرحوم اسماعیلی، دربارۀ شخصیت او نوشته بودند را قرائت کردند و فرهاد رفیعیان، دوست و هم‌رزم او نیز دربارۀ روحیات اخلاقی، ویژگی‌های رفتاری و امتیازات علمی زنده یاد اسماعیلی سخنانی را بیان کرد و به ذکر چند خاطره پرداخت.

رفیعیان، خبر داد که به زودی مجموعه جستارها و یادداشت‌های پراکندۀ مرحوم اسماعیلی نیز در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید.

پس از این، پژمان اسماعیلی، برادر مرحوم، یادآور شد که داریوش، بر رعایت حلال و حرام و حفظ بیت‌المال تأکید داشت و از بت‌سازی پرهیز می‌کرد؛ به همین دلیل بهتر است در یادداشت‌ها و گفتارها به این مسئله توجه ویژه شود و از سوی دیگر، تدبیری اندیشیده شود که خانواده او احساس تنهایی نکنند.

به یاد مردی از جنس فرهنگ

در پایان این مراسم، ضمن رونمایی از یادنامه زنده یاد داریوش اسماعیلی از امیر طاهری، مدیرعامل و سردبیر روزنامه اصفهان زیبا و عاطفه صفری، دبیر یادنامه، که در این جمع حضور داشت، تقدیر شد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟