36 طرح اقتصادی و فرهنگی در آشتیان بهره برداری شد


36 طرح اقتصادی و فرهنگی در آشتیان بهره برداری شد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: 36 طرح اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روز سه‌شنبه همزمان با ایام الله دهه فجر با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان آشتیان بهره‌برداری شد.

سید علی آقازاده در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها افزود: با اجرای این طرح‌ها در شهرستان آشتیان، ۵۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد شد.

وی در ادامه اظهارداشت: آشتیان یکی از شهرهای جلودار در تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن است.

استاندار مرکزی گفت: قیمت مسکن در این شهرستان کاذب افزایش یافته که با اجرای طرح اقدام ملی، قیمت‌ها متعادل خواهد شد.

آقازاده افزود: جوانان بدانند که امنیت و اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا است.

وی در ادامه اظهارداشت: طرح توسعه کتابخانه آشتیان در ۲۵۰ متر وسعت در ۲ طبقه توسط خیران و با همکاری استانداری ساخته می‌شود و در هشت ماه آینده فضای فرهنگی این شهرستان افزایش خواهد یافت.

استاندار مرکزی گفت: عملیات اجرایی مجتمع علامه آشتیانی که سال‌ها راکد بود فعال شده و خرداد سال آینده به ظرفیت فرهنگی این شهرستان اضافه خواهد شد. آقازاده در ادامه افزود: ۹۶۰ طرح امسال در دهه مبارک فجر در استان مرکزی با چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی اظهارداشت: ۱۰هزار شغل ثابت نیز برای جوانان استان مرکزی تا آخر امسال فراهم خواهد شد.

استاندار مرکزی گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی برای کشور برکات زیادی داشته و می‌تواند برای سایر کشورها در مقابله با کرونا الگو باشد.

کارگاه تولید لوازم بهداشتی با ۱۲۰میلیارد ریال اعتبار و اشتغال ۲۰ نفر، بهسازی بلوار روستای نجف آباد با سه میلیارد و ۹۴۰میلیون ریال، مرمت قنات نجف آباد با پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ، اهدای سند روستایی، طرح توسعه مرکز جامع سلامت با یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال اعتبار، عملیات اجرایی کتابخانه کودک با ۵۰۰ مترمربع زیربنا و ۶۰میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح‌های آشتیان بود.

همچنین، بهره برداری از نیروگاه خورشیدی با ۳۰میلیارد ریال اعتبار، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق با ۳۷ میلیارد ریال اعتبار و افتتاح بخش جراحی بیمارستان آشتیان و رادیولوژی و آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن با ۱۳۵ واحد مسکونی از دیگر طرح‌های دهه فجر شهرستان آشتیان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها