طرح بازآفرینی شهری شیروان پایان یافت


بجنورد-ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی شیروان گفت: عملیات اجرایی طرح...
بجنورد-ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی شیروان گفت: عملیات اجرایی طرح بازآفرینی شهری که از پارسال با 13 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی آغاز شده بود در دهه فجر امسال به پایان رسید.

محمود رضازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این راستا، ۱۱ هزار و ۳۰۰ متر عملیات بهسازی معابر انجام شد که نقش مهمی در توسعه مناطق بافت فرسوده شهر شیروان دارد.

وی گفت: با انجام طرح بهسازی معابر در طرح بازآفرینی شهر شیروان تردد بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت ساکن در این مناطق آسان سازی شد.

رضازاده افزود: تولید اشتغال، بهبود ظرفیت های اجتماعی، توسعه شاخص ها و رشد اقتصادی از خروجی های تحقق اصولی باز آفرینی شهری است.

رییس اداره راه و شهرسازی شیروان گفت: در حال حاضر اتمام پروژه بازآفرینی شهری به عنوان یک هدف اصلی دنبال می شود و تلاش خواهد شد افق های تازه تری در این زمینه تعریف شود تا به این ترتیب جریان تلاش برای بهبود وضعیت معابر پیاده روی شهر که در وضعیت مناسب تر از قبل قرار گرفته است ادامه یابد.

۱۳.۵ درصد مردم این شهر خراسان شمالی، معادل ۱۶ هزار و ۳۷۲ نفر در بافت فرسوده سکونت دارند.

مساحت شهر شیروان هزار و ۲۱۳ هکتار با جمعیتی در حدود ۸۳ هزار نفر است که از کل مساحت شهر، ۱۲۰ هکتار مشتمل بر ۹ محله را مناطق با بافت فرسوده دربرمی گیرد.

۱۱ هکتار از بافت تاریخی شهر موسوم به منطقه «ارگ نادری» نیز در محدوده بافت فرسوده قرار دارد.

شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته