امام جمعه موقت اصفهان: دستاورد اصلی انقلاب، محوریت قرار گرفتن اسلام در امور است


امام جمعه موقت اصفهان:
دستاورد اصلی انقلاب، محوریت قرار گرفتن اسلام در امور است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، محوریت قرار گرفتن اسلام و حاکمیت دین است که با توجه به این نقش محوری، دست بیگانه از کشور کوتاه شد و مردم در رأس امور قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر در گفت‌ و گو با ایسنا با بیان اینکه اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، محوریت قرار گرفتن اسلام و حاکمیت دین بر امور است، اظهار کرد: جایگاه والای مردم در تحولات انقلابی به رهبری روحانیت و امام خمینی(ره) سبب شد تا وابستگی ما به شرق و غرب از بین برود و امروزه نیز در سایه رهبری ولی‌فقیه درصدد استمرار بخشیدن به این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: امروز اهداف برجسته‌ای مانند شعار نه شرقی نه غربی تحقق پیدا کرده است، اما بسیاری از آرمان‌ها و اهداف دیگر مانند عدالت اسلامی، خدمت به محرومان، بها دادن به خانواده‌های شهدا و از همه مهم‌تر خدمت رسانی به آحاد مردم و جامعه اسلامی به عنوان اصلی‌ترین وظیفه ما وجود دارد که باید به طور مضاعفی به آن‌ها جامعه عمل بپوشانیم.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: جامعه امروزی ما نیاز مبرمی به نهج‌البلاغه و آموزه‌های حضرت علی(ع) دارد. باید ببینیم که حضرت علی(ع) و قرآن و اسلام از ما چه می‌خواهند و سایر متون دینی و نامه‌های مهم مانند نامه تاریخی امام علی(ع) به مالک اشتر حاوی چه توصیه‌هایی برای اداره جامعه کنونی است.

رهبر گفت: امروز سرنوشت کشور ما در دست واشنگتن و یا سایر قدرت‌های خارجی نیست و به الگویی برای تمام کشورهای منطقه و حتی جهان تبدیل شده‌ایم. بر این اساس، ضروری است بکوشیم که به عنوان یک الگوی جهانی، در مرحله عمل، امر خلاف واقعی از ما سر نزد و تمام معیارهای حکومت اسلامی که بر مبنای اجرای احکام الهی و خدمت بندگان خدا است به درستی در کشور عملی سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: پیرو این موضوع که امروز چشم تمام دنیا و جهان اسلام به ایران است، امیدواریم تمام ارکان نظام اسلامی و مسئولان، وظایف خود را به درستی انجام دهند و سعی کنند عدالت اسلامی را به معنای قرآنی آن در جامعه پیاده سازند و بتوانند بر اساس آن آرامش عمومی و فردی را در سطح اجتماع تأمین کنند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: باید جلوی گرانی‌ها و برخی سوء استفاده‌ها گرفته شود و از سرمایه‌های ملی در جهت استقلال و عمران کشور، تقویت بنیه دفاعی و خدمات عام‌المنفعه‌ای مانند رسیدگی به محرومان و خدمات بهداشتی و درمانی استفاده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟