ریشه‌های سه‌گانه انقلاب از منظر ابوترابی/نرخ تورم فعلی زیبنده نظام نیست


ریشه‌های سه‌گانه انقلاب از منظر ابوترابی/نرخ تورم فعلی زیبنده نظام نیست

نائب‌رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی از انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 57 به عنوان یک انقلاب مردمی و الهی نام برد و گفت: رهبری امام راحل در کنار رویکرد مکتبی و انقلابی و همراهی‌های مردمی زمینه‌ساز پیروزی انقلاب شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ابوترابی در راهپیمایی 22بهمن سمنان با اذعان به اینکه انقلاب اسلامی با الهام از مدرسه عاشورا و اندیشه‌های سیاسی و الهی امام حسین(ع) شکل گرفت اظهار کرد: پیام روشن امام خمینی در انقلاب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر بود و انقلاب اسلامی با همین تفکر و اندیشه شکل گرفت.

وی از امام (ره) به عنوان پیام‌آور عاشورا در انقلاب اسلامی نام برد و افزود: مهمترین ریشه انقلاب اسلامی، مکتب و آموزه‌های دینی و مبانی فکری و نظری اسلام بود،مکتبی که زیربنای حرکت عظیم ملت ایران در انقلاب اسلامی 57شد.

نائب‌رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مکتبی که از مشعل فروزان و پرفروغ قرآن، آموزه‌های دینی، سیره نبوی و ائمه معصومین(س) الهام گرفته و تکیه آن بر معرف حیات‌بخش و انسان‌ساز قرآن و عترت باشد بی‌تردید از اعتلای ویژه‌ای برخوردار خواهد بود و انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن 57 چنین بود.

ابوترابی با بیان اینکه آموزه‌های قرآن و معارف اسلامی بر پیوند سعادت بشر در دنیا و آخرت به مدد دو گوهر گران‌بها"ایمان و عمل صالح" تکیه دارند خاطرنشان کرد: از منظر قرآن، انسانی به حیات راستین دست می‌یابد که شالوده مبانی فکری و اعتقادی او را دانش و معرفت و ایمان به خدا سامان داده باشد.

وی با اذعان به اینکه انسان و جامعه‌ای به سعادت می‌رسد که در سایه ایمان و معرفت حرکت کرده و به عمل صالح آراسته باشد ادامه داد: از نگاه قرآن انسان و جامعه‌ای به سعادت دست می‌یابد که به کمال عقلانی و رفتاری و عمل کامل دست یافته باشد و عمل کامل نیز عمل صالحی است که براساس علم و معرفت و ایمان و با انگیزه الهی شکل بگیرد.

ریشه‌های سه‌گانه انقلاب اسلامی

نائب‌رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به ریشه‌های انقلاب اسلامی گفت: مکتب مهمترین ریشه انقلاب اسلامی است و رهبری دیگر ریشه و رکن اساسی انقلاب اسلامی است و این دو در کنار همراهی ملت ریشه‌های سه‌گانه انقلاب اسلامی را شکل می‌دهند.

ریشه‌های سه‌گانه انقلاب از منظر ابوترابی/نرخ تورم فعلی زیبنده نظام نیست

وی با اشاره به اینکه رهبری از ارکان و ریشه‌های اساسی انقلاب بود تصریح کرد:این رهبری؛ رهبری برآمده از آموزه‌های قرآنی و وحیانی است و در نگاه قرآن و در نگاه پیامبر عظیم‌الشان(ص) و ائمه معصومین(س) و اولیاء دین، رعامت و رهبری در جامعه اسلامی باید در دست توانای پیامبر خدا، پیشوایان معصوم و در دوران غیبت در دست فقهای عادل و شجاع باشد فقیهی که توانایی مدیریت و رهبری جامعه اسلامی را داشته باشد.

زعامت فقها، زعامت علم است

ابوترابی با بیان اینکه زعامت فقها، زعامت علم است اضافه کرد: در رهبری الهی تمام توجه به آن است که تمامی قدم‌ها برای خدا برداشته شود و چه در امام دیروز و چه در رهبری امروز انقلاب اسلامی نیز، تمام دغدغه آن است که گام‌ها با انگیزه الهی برداشته شوند و این رهبری است که منشاء رشد و تحول در جامعه اسلامی می‌شود.

نائب‌رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به علم در رهبری جامعه افزود: در رهبری برآمده از قرآن و آموزه‌های اسلامی، حرکت‌ها مبتنی بر علم و یک چشم‌انداز از پیش تعریف‌شده علمی است که در آن به سعادت دنیا و آخرت جامعه توجه شده است. در چنین رهبری و مدیریتی، نگاه به تحول‌آفرینی‌ست و نه به پست و جاه و مقام.

اگر مردم در کنار رهبران صالح نباشند هیچ توفیقی به دست نمی‌آید

وی از نقش ملت‌ به عنوان دیگر رکن و ریشه اساسی در انقلاب اسلامی نام برد و گفت: اگر مردم در کنار رهبران صالح نباشند هیچ توفیقی به دست نمی‌آید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی امام خمینی در راس هرم مدیریت بود خاطرنشان کرد: با مدیریت الهی امام راحل، حضور مردم و انسجام بین مردم و رهبری صالح راه برای پیروزی و موفقیت هموار شد.
ریشه‌های سه‌گانه انقلاب از منظر ابوترابی/نرخ تورم فعلی زیبنده نظام نیست

این خبر ادامه دارد...


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...