ایستگاه «دروازه ماه» ناسا سوار بر راکت فالکون به فضا فرستاده می شود


ایستگاه «دروازه ماه» ناسا سوار بر راکت فالکون به فضا فرستاده می شود

رسانه کلیک – بخش های مختلف ایستگاه «دروازه ماه» ناسا در مه 2024 و سوار بر راکت فالکون هوی شرکت اسپیس ایکس به فضا پرتاب می شود. ارزش این قرارداد برابر با 331.8 میلیون دلار تخمین زده شده است.   همانطور که می دانید ناسا و اسپیس ایکس در حال اجرای یک پروژه مشترک هستند. […] نوشته ایستگاه «دروازه ماه» ناسا سوار بر راکت فالکون به فضا فرستاده می شود اولین...

رسانه کلیک – بخش های مختلف ایستگاه «دروازه ماه» ناسا در مه 2024 و سوار بر راکت فالکون هوی شرکت اسپیس ایکس به فضا پرتاب می شود. ارزش این قرارداد برابر با 331.8 میلیون دلار تخمین زده شده است.

همانطور که می دانید ناسا و اسپیس ایکس در حال اجرای یک پروژه مشترک هستند. طبق این پروژه بخش های مختلف ایستگاه Gateway یا همان «دروازه ماه» ناسا که قرار است به زودی در ماه مستقر شوند، به وسیله راکت فالکون هوی (Falcon Heavy) به فضا ارسال خواهند شد. این دومین قراردادی است که ناسا برای پرتاب تجهیزات خود با شرکت اسپیس ایکس می بندد.

هنگامی که بخش های Gateway با موفقیت در مدار ماه قرار بگیرند، ناسا می تواند فضانوردان و تجهیزات خود را برای ورود به ماه به این ایستگاه بفرستد. این پروژه در واقع بخشی از برنامه بزرگ و جاه طلبانه ناسا یعنی آرتمیس است. ماژول هایی که سوار بر راکت اسپیس ایکس به فضا فرستاده می شوند عبارت اند از: واحد نیرو و پیشرانه (PPE) و پایگاه سکونت و آمایش (HALO). جالب آنکه این پایگاه ها در حال حاضر توسط دو شرکت مختلف و با صرف هزینه 375 میلیون دلار و 187 میلیون دلار ساخته می شوند. واحد PPE قرار است تا نیروی لازم برای حرکت و بقای ایستگاه در فضا را فراهم کند. واحد HALO نیز در واقع یک اقامتگاه امن برای فضانوردان به شمار می آید. بخش های مختلف دروازه ماه در اوایل مه 2024 و از مرکز فضایی کندی به فضا پرتاب می شود.

ناسا برای پیشبرد هر چه سریع تر پروژه آرتمیس، قراردادهای مختلفی را با شرکت های خصوصی امضا کرده است. با این حال در ماه ژانویه بود که خبر رسید سازمان بسیار آرام و بی سر و صدا بخش هایی از پروژه خود را از ماه فوریه به ماه آوریل موکول کرده است. این موضوع باعث شده تا افراد قدری به شک بیافتند که آیا ناسا واقعا قادر خواهد بود در سال 2024 به هدف بلندپروازانه خود برای آرتمیس دست پیدا کند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل