سفیر ایران ، سال جدید چینی را به مردم این کشور تبریک گفت


سفیر ایران ، سال جدید چینی را به مردم این کشور تبریک گفت

تهران- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در پیامی فرا رسیدن سال نوی چینی را به مردم این کشور تبریک گفت و برای مردم چین سالی پربار آرزو کرد.

به گزارش ایرنا، «محمد کشاورز زاده» روز پنجشنبه در این پیام، سال جدید چینی را سالی سرشار از موفقیت آرزو کرد.

وی ضمن خطاطی، نگاره چینی «جی» به معنی «خوشبختی» با قلم مو، با اشاره به شباهت های فرهنگی ایران و چین به ویژه در جشن روز اول سال نو که در ایران نوروز و در چین عید بهار(چون جیه) نامیده می شود، اظهار امیدواری کرد که با تلاش بیشتر در سال نو، مردم به دستاوردهای بیشتر و بهتری برسند.

عید بهاره چین از مهم‌ترین تعطیلات سنتی مردم چین است گاهشماری چینی، گاهشماری ترکیبی شمسی-قمری است و حرکت خورشید، ماه و ستارگان، تعیین‌کننده روزها، ماه‌ها و سال‌ها هستند.

هر سال، در ۲۴ بهمن ماه، سال چینی نو می‌شود. سال نو، با پدیدار شدن ماه در نخستین روز سال آغاز می‌شود و به همین علت گاه به آن سال نوی قمری نیز گفته می‌شود جشن سال نو ۱۵ روز به طول می‌انجامد و با جشن فانوس پایان می‌یابد در این مدت سراسر چین تعطیل است.

کشاورز زاده اظهار امیدواری کرد که سال جدید چینی با تلاش و همکاری ملت های ایران و چین سال خوبی برای دو کشور باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین پیشتر در توئیتی نوشته بود: امسال سالگرد انقلاب با عید بهاره ‌چین و آغاز پنجاهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور همراه شده و خبرهای خوبی در روابط دو کشور در راه است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم کانال غمگین | اسامی دپ و غمگین برای کانال روبیکا، تلگرام و یوتیوب (فارسی و انگلیسی)