بارش ها در آذربایجان‌غربی 12 درصد کاهش دارد


بارش ها در آذربایجان‌غربی 12 درصد کاهش دارد

ارومیه- ایرنا- رییس گروه تحقیقات اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش‌های سال آبی جاری در استان با 12 درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه بوده و به رقم 120 میلی‌متر رسیده است.

آزاد توحیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال آبی گذشته، میزان بارش ها ۱۳۷ میلی متر ثبت شده بود.

وی با بیان اینکه میزان بارش های استان نسبت به بلند مدت هم ۲۰ درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: باید منتظر بارندگی های بهاره بود چرا که عمده بارش های استان در اوایل بهار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان نیز درباره پیش بینی هوای استان در این هفته بیان کرد: هوای استان تا اواسط هفته بعد ساکن و آرام بوده و پدیده ای جز وزش ملایم باد وجود ندارد.

یاسر اشتاد گفت: از نظر دمایی نیز تغییراتی وجود ندارد و تا روز دوشنبه هوای نیمه ابری در استان پیش بینی می شود.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: دمای ارومیه بین منفی سه و ۱۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود و شهرستان تکاب با منفی چهار درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین و نقده با مثبت ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان گزارش شد.

اداره‌کل‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خانواده‌های تحت پوشش انجمن‌های حمایت دوبرابر خواهد شد