نخستین مرحله واکسیناسیون کادر درمان سبزوار در برابر کرونا


نخستین مرحله واکسیناسیون کادر درمان سبزوار در برابر کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: نخستین مرحله واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در سبزوار با تزریق آن به کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد.

علیرضا مسلم روز پنجشنبه در مراسم آیین تزریق این واکسن در جمع خبرنگاران افزود: نخست واکسن روسی کرونا به پزشکان و پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار تزریق شد.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست ۹۵ دوز واکس کرونا با توجه به تعداد پرسنل مراقبت‌های ویژه دریافت شده که تا دو روز دیگر فرایند تزریق آن انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واکسن "اسپوتنیک وی" که از روسیه وارد ایران شده در قالب دو دوز مجزا به فاصله ۲۱ روز دریافت نوبت نخست آن، تزریق می‌شود.

مسلم افزود: در مراحل نخست پزشکان و کادر درمان که بیشتر در برخورد با این بیماری در اولویت تزریق قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با رشد فزاینده بیماران بستری کرونا در بیمارستان واسعی این دانشگاه سبزوار وارد دوره اوج (پیک) چهارم کرونا شده است.

مسلم با اشاره به این که کاهش رعایت پروتکل‌ها، عامل افزایش شیوع ویروس کرونا در سبزوار است، افزود: علاج این بیماری نه در بیمارستان بلکه در محیط بیرون از آن است.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلخ ترین لحظه دورهمی/ پاسخ دردآور یک بازنشسته به سوال مهران مدیری