تولید نشاء محصولات زراعی در سیستان وبلوچستان


تولید نشاء محصولات زراعی در سیستان وبلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با هدف بهره‌گیری از شیوه‌های علمی جدید، کاهش زمان کاشت تا برداشت محصول، جلوگیری از سرمازدگی، کاهش هزینه های خرید اقدام به تهیه دستگاه بذر زن سینی نشا کرده و تولید نشا را در منطقه آغاز کردیم.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان، امان الله طوقی افزود: با هدف بهره‌گیری از شیوه‌های علمی جدید، کاهش زمان کاشت تا برداشت محصول، جلوگیری از سرمازدگی، کاهش هزینه های خرید اقدام به تهیه دستگاه بذر زن سینی نشا و با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زهک و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سیستان تولید نشا را در منطقه آغاز کردیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با اشاره به اهمیت کشت نشایی در ارتقای کمی وکیفی محصولات افزود استفاده از کشت نشایی علاوه بر کاهش مصرف آب، راندمان تولید را تا ۵٠ درصد افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: دستگاه سیدر در هر ساعت ٨٠٠ سینی که هر سینی حاوی ٧٢ تا ١۴٠ نشائ محصول میباشد آماده سازی می‌کند که بعد از آماده سازی وآبیاری نشائ گیاه بمدت حداکثر ٣٠ روز در سینی مخصوص رشد کرده و آماده انتقال به مزرعه برای کشت خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان اظهار امیدواری کرد تلاش خواهد شد تا در کنار این دستگاه‌ها از کارنده های نشائ انواع نهال ها نیز استفاده کرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغاز مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی چابهار