تقویت اعتلای فرهنگی و ایمانی شهرها رسالت ائمه جمعه است


تقویت اعتلای فرهنگی و ایمانی شهرها رسالت ائمه جمعه است

یزد- ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: یکی از رسالت‌های خطیر امامان جمعه با همکاری سایر بخش‌ها و نخبگان، تقویت اعتلای فرهنگی و ایمانی شهرهاست.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری روز پنجشنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان یزد که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، افزود: برای تحقق این امر مهم، ائمه جمعه در مناطق مختلف با همراهی نخبگان و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه اعتلای فرهنگی و ایمانی مناطق و شهرستان‌ها از سوی این شورا ابلاغ شده است، به اهمیت توجه جدی به مسایل فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: برای انجام امور معنوی و فرهنگی همه باید در کنار هم برای اجرای طرح‌ها با ائمه جمعه همکاری مناسب داشته باشند.

این مسوول به اهمیت برنامه‌محوری و داشتن طرح در هر اقدام بر حسب نیازها و مطالبات در کشور تاکید کرد و یادآور شد: حرکت جدی و موثر طبق برنامه‌های فرهنگی با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها موجب رسیدن به اهداف و نتایج موثر و مدنظر می شود.

حاج علی‌اکبری اظهار کرد: ائمه جمعه برای تقویت قرارگاه‌های استانی و شهرستان‌ها با برنامه‌ریزی فرهنگی اقدام کنند و امور مرتبط را بر اساس برنامه تا حصوص نتیجه پیگیری کنند که این امر نقش مهمی در تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی دارد.

وی بیان کرد: شناسایی دقیق و کامل ظرفیت‌های هر منطقه و مرتبط کردن آن ظرفیت با نقاط اولویت‌دار جزو رسالت ها و وظیفه مهم ائمه جمعه است که هرچند این کار دشواری‌های خودش را دارد اما انجام آن‌ ممکن است و همه باید همکاری لازم داشته باشند.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی به خصوص اعتلای فرهنگی و ایمانی شهرها از عمده‌ترین و محوری‌ترین برنامه‌هاست که باید برای انجام آن تلاش کرد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با قدردانی از تلاش ائمه جمعه و شورای سیاستگذاری یادشده استان افزود: اجرای طرح‌های ایمانی و فرهنگی با استفاده تمامی طرفیت‌ها از سوی تمامی نخبگان و امامان جمعه پیگیری و اقدام لازم به عمل آید.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف فرهنگی بر اساس برنامه‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به همراهی و حضور فعال صاحبان فرهنگ و خرد نیاز است و ائمه جمعه باید از این ظرفیت‌ها به خصوص جوانان مومن و انقلابی استفاده کنند.

امام جمعه یزد یادآور شد: تقویت حوزه‌های علمیه، توجه به موضوع ارتقای معنوی جوانان و توسعه‌ مدارس معارف از دیگر برنامه‌های محوری است که باید از سوی نهاد نمازجمعه در استان با همراهی ائمه جمعه و سایر مسوولان پیگیری تا وظایف مربوطه محقق شود.

در ۲۸ شهر و روستای استان یزد نمازجمعه اقامه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم