از درگیری 20 ساله وزارت علوم با پایان نامه فروشی تا برگزاری کلاس‌های عملی در مناطق آبی و زرد


از درگیری 20 ساله وزارت علوم با پایان نامه فروشی تا برگزاری کلاس‌های عملی در مناطق آبی و زرد

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود.


وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «مهلت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ در اسفند»، «دانشگاه‌های ایران در پذیرش دانشجویان خارجی موفق نبوده اند»، «۲۰ سال است با پایان نامه فروشی درگیریم/ مواجه با متقلبان کار وزارت علوم نیست»، «گشایش کلاس‌های عملی دانشجویان در شهرهای زرد و آبی»، «شرایط و ضوابط شرکت اتباع خارجی در کنکور سراسری ۱۴۰۰»، «کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها در شهر‌های آبی و زرد حضوری می‌شود»، «شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۰ مشخص شد»، «خواب ۱۰ ساله وزارت علوم در همسان سازی حقوق/ سنگینی ترازوی عدالت برای پزشکان هیئت علمی!»، «دانشجویان در ترم تحصیلی جدید چقدر وام می گیرند؟» و «جزئیات ثبت نام وام های دانشجویی وزارت علوم اعلام شد + مشمولان» از جمله مهمترین اخبار وزارت علوم در هفته گذشته بود.

مهلت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ در اسفند

فاطمه زرین آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، گفت: مهلت مجدد برای ثبت‌نام از روز یکشنبه، ۱۰ اسفند آغاز و تا روز چهارشنبه، ۱۳ اسفند در نظر گرفته شده است. همچنین متقاضیانی که قبلاً در این آزمون ثبت نام کرده اند، درصورت تمایل می توانند در مهلت در نظر گرفته شده نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

او گفت: این آزمون طی چهار روز متوالی در روز‌های چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه (۹ لغایت ۱۲ تیر ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد. سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن برای تمامی متقاضیان اعم از نظام قدیم و نظام جدید، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۶_۳_۳ طراحی و برگزار خواهد شد.

دانشگاه‌های ایران در پذیرش دانشجویان خارجی موفق نبوده اند

محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، گفت: در حال حاضر در جذب دانشجویان خارجی افزایش خوبی نسبت به سال‌های قبل از انقلاب اسلامی داشته ایم، اما باید گفت که در این زمینه با موفقیت عمل نکرده ایم.

نیلی احمد آبادی تصریح کرد: در هر کدام از دانشگاه‌های بزرگ کشور حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دانشجوی خارجی جذب می‌شود که این تعداد به نسبت کشور‌های خارجی دیگر مانند ترکیه و ... بسیار کم است.

۲۰ سال است با پایان نامه فروشی درگیریم/ مواجه با متقلبان کار وزارت علوم نیست

محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، گفت: درباره معضل پایان نامه فروشی، اظهار کرد: حداقل ۲۰ سال است که کشور درگیر پایان نامه فروشی است و خیابان انقلاب هم محل این اقدام ناپسند محسوب می‌شود. مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم به این مسئله ورود کرده‌اند و حل برخی مسائل با دست به دست هم دادن مجموعه‌ای از عوامل زمینه ساز، اتفاق می‌افتد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم درباره تقلب در امتحانات مجازی، گفت: همیار تقلب و ... هم مسئله ای است که وجود دارد و جلوگیری از این اتفاقات واقعا کار وزارت علوم نیست، بلکه پلیس فتا و وزارت ارتباطات و .. باید درگیر این مسائل شوند.

گشایش کلاس‌های عملی دانشجویان در شهرهای زرد و آبی

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مصوبات پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: بر پایه این مصوبات، کلاس‌های عملی دانشجویان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خارج از شهرهای قرمز و نارنجی که نیاز به خوابگاه ندارند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد.

شرایط و ضوابط شرکت اتباع خارجی در کنکور سراسری ۱۴۰۰

اتباع غیر ایرانی متقاضی شرکت در کنکور ۱۴۰۰ باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون، دارای شرایطی که در دفترچه راهنمای ثبت نام آمده نیز باشند و بند مربوطه را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، علامتگذاری کنند. فقط «اتباع غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران» و دارای «اقامت قانونی»، مجاز به ثبت نام و یا شرکت در آزمون سراسری بوده و در صورت شرکت اتباع غیر ایرانی مقیم سایر کشورها، پذیرش آنها لغو می‌شود. همه متقاضیان تحصیل دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در رشته‌ها و مقاطع و دوره‌های مختلف تحصیلی مشمول شرایط و ضوابط این شیوه نامه هستند.

کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها در شهر‌های آبی و زرد حضوری می‌شود

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره نحوه برگزاری ترم تحصیلی آینده در دانشگاه‌ها اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود از نظر شیوع ویروس کرونا در کشور پیش بینی می‌کنیم که ترم تحصیلی آینده هم مجازی برگزار شود.دانشگاه ها آموزش ترم آینده را از هفته جاری و برخی دیگر از هفته آینده شروع می‌کنند.

غلامی ادامه داد: تلاش بر این است که با حفظ شیوه نامه های بهداشتی در مناطقی که در وضعیت آبی و زرد قرار دارند با تعداد کمتری از گروه های دانشجویی بخشی از دروس عملی که امکان ارائه آن‌ها به صورت مجازی وجود ندارد به صورت حضوری ارائه شوند.

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۰ مشخص شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: مسئله برخی داوطلبان متقاضی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ مبنی بر عدم امکان ثبت نام برای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در آزمون سراسری به دلیل داشتن سن بالاتر از ۲۲ سال مورد بررسی قرار گرفت.

خواب ۱۰ ساله وزارت علوم در همسان سازی حقوق/ سنگینی ترازوی عدالت برای پزشکان هیئت علمی!

سطح پایین حقوق مشکلی است که قشر های مختلفی در جامعه با معضلات آن دست به گریبانند و هیات علمی ها یک گروه از این عده کثیر هستند. هر عضو هیات علمی برای رسیدن به این درجه باید از مراتب بالای علمی برخوردار باشد و رنج و مشقت زیادی را متحمل شود. گروهی که سال ها درس خوانده و به عبارتی عمر خود را صرف تحقیق و پژوهش کرده اند.

دانشجویان در ترم تحصیلی جدید چقدر وام می گیرند؟

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی ، درباره مبالغ وام های دانشجویی که در ترم بهمن به دانشجویان پرداخت خواهد شد، گفت: در ترم تحصیلی بهمن ماه که در برخی دانشگاه ها از هفته جاری و در برخی دانشگاه ها از هفته آینده شروع می شود، دانشجویان مشمول دریافت وام دانشجویی می شوند. دانشجویان در این ترم می توانند از ۵ نوع وام ضروری، شهریه، مسکن متاهلی، وام ویژه دکتری و تحصیلی برخوردار شوند.

جزئیات ثبت نام وام های دانشجویی وزارت علوم اعلام شد + مشمولان

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تقویم زمانبندی اعطای وام دانشجویی در نیمسال دوم ۱۴۰۰-۹۹ را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد. سامانه دانشجویی (پورتال) صندوق رفاه برای ثبت تقاضای دانشجویان از ۱۶ بهمن ۹۹ تا پایان نیمسال تحصیلی جاری فعال شده است و تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور اقدام کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟