688 واحد صنعتی در کردستان به صورت رایگان از گاز طبیعی بهره‌مند شد


688 واحد صنعتی در کردستان به صورت رایگان از گاز طبیعی بهره‌مند شد

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در قالب مصوبه شورای اقتصاد، تاکنون 688 واحد صنعتی جزء و عمده این استان به صورت رایگان از گاز طبیعی بهره‌مند شده است.

احمد فعله‌گری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طبق همین مصوبه یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در استان گازدار می‌شود، اظهار داشت: برای گازرسانی به هر واحد صنعتی تا سقف ۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود و صنایع بابت این کار هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: در صورتیکه اعتبار مورد نیاز برای گازرسانی به هر واحد صنعتی بیشتر از ۶ میلیارد ریال باشد، پروژه‌های گازرسانی یک منطقه به صورت تجمیعی به مناقصه گذاشته می‌شود تا صاحب واحد تولیدی هزینه‌ای پرداخت نکند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: با گازرسانی به ۶۸۸ واحد صنعتی مصوبه شورای اقتصاد، تاکنون ۴۴ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی شده و با اتصال باقی صنایع نیز هفت میلیون لیتر دیگر به این رقم اضافه می‌شود.

فعله‌گری با اشاره به اینکه تاکنون در مجموع ۲ هزار و ۱۳۴ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است، یادآور شد: این شرکت برای گازرسانی به صنایع استان هیچگونه محدودیتی ندارد و پس از تایید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اقدام به اتصال واحدهای صنعتی به شبکه سراسری گاز می‌کند.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۵ درصد جمعیت روستایی در کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند بوده و در حال حاضر بیش از ۵۵۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، عمومی، تجاری، اداری و صنعتی از خدمات شرکت گاز برخوردار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین