741 کلاس درس هفت سال گذشته به فضای آموزشی یزد اضافه شد


741 کلاس درس هفت سال گذشته به فضای آموزشی یزد اضافه شد

 یزد- ایرنا - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد گفت: هفت سال گذشته 741 کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه شد و استانداردسازی ساخت مدارس هم از 6 به 20 درصد رسید.

با ساخت این تعداد کلاس درس ادامه تحصیل ۲۲ هزار و ۲۳۰ دانش آموز یزدی در فضاهای آموزشی استاندارد فراهم شد.

علی رضاییان ابرقویی روزشنبه در حاشیه سفرش به ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۳۹۲ مجموع اعتبار ملی و استانی این اداره کل در آغاز کار دولت یازدهم ۱۵۰ میلیارد ریال بود که این مبلغ امسال به هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی همچنین اظهارکرد: به مناسبت دهه فجر( ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه) ۲۳ پروژه آموزشی با صرف ۵۴۷ میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف شهری و روستایی استان تکمیل و به بهره برداری رسید.

رضاییان ابرقویی ادامه داد: با بهره برداری از این تعداد فضای آموزشی ۱۶۵ کلاس درس به هشت هزار و ۵۳۰ کلاس موجود استان افزوده شد.

مشارکت ۱۸۶ میلیارد ریالی خیران در ساخت فضاهای آموزشی

معاون اداره کل نوسازی مدارس یزد در ادامه زیربنای این تعداد کلاس درس را ۳۰ هزار و ۲۰۰ مترمربع ذکر کرد و یادآور شد: خیران با پرداخت ۱۸۶ میلیارد ریال در ساخت فضاهای آموزشی مشارکت داشتند.

رضاییان ، با بیان اینکه خیران استان از ابتدای سال جاری در طرح های بزرگ مشارکت کردند، خاطرنشان کرد برای سال تحصیلی آینده ۳۳ مدرسه با ۲۲۰ کلاس درس هم اکنون دردست ساخت است که برای مهرماه سال ۱۴۰۰ آماده و تحویل آموزش و پرورش استان می شود.

741 کلاس درس هفت سال گذشته به فضای آموزشی یزد اضافه شد

وی با اشاره به برگزاری طرح «آجر به آجر» ، در ساخت مدرسه و تامین فضای آموزشی تصریح کرد: در اجرای این طرح هر یک از شهروندان استان می توانند بر حسب توان مالی خود در ساخت مدارس خیری مشارکت کنند.

نیاز یزد به ۲ هزار و ۴۰ کلاس درس

معاون اداره کل نوسازی مدارس یزد با تاکید بر اینکه هم اکنون ۲۷ درصد مدارس استان فرسوده و باید تخریب و از نو ساخته شود ، ادامه داد: هم اکنون استان نیاز به ساخت ۲ هزار و ۴۰ کلاس درس دارد که برای ساخت این تعداد کلاس نیاز به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه است.

رضاییان یادآور شد : امسال ۴۴۴ کلاس درس در قالب ۵۷ پروژه به مساحت ۸۳ هزار و ۳۸۵ مترمربع به فضای آموزشی استان اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد خیران یزد از افراد محلی هستند، تصریح کرد: یزد در مدرسه سازی جایگاه نخست را دارد و بیش از نیمی از واحدهای آموزشی استان خیری است که در کشور شاید منحصر به فرد باشد .

رضاییان با اشاره به ۱۰۰ پروژه خیری تعریف شده ، خاطرنشان کرد: ۴۰ مورد در مرحله تعهد قرارداد قرار دارد و ۶۰ پروژه نیز از سوی خیران ساخته شد.

حدود ۲۷۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ در ۲ هزار و ۱۰۰ مدرسه به دلیل شیوع کرونا از طریق شبکه آموزشی شاد در مقاطع مختلف استان یزد مشغول به تحصیل هستند .

جمعیت استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان