احداث واحدهای ملی مسکن چهارمحال و بختیاری تا پایان سال آغاز می‌شود


احداث واحدهای ملی مسکن چهارمحال و بختیاری تا پایان سال آغاز می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، تعداد طرح‌های اقدام ملی مسکن این استان را چهار هزار و 644 واحد اعلام کرد و گفت: عملیات احداث واحدها تا پایان سال در استان آغاز می‌شود.

حسین‌علی مقصودی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ثبت‌نام ۱۶ هزار نفر در این استان برای طرح اقدام ملی مسکن، اظهار داشت: از این تعداد چهار هزار نفر در استان اقدام به افتتاح حساب بانکی کردند و مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را به حساب کارگزار واریز کرده‌اند.

وی ادامه داد:بر این اساس در استان این چهار هزار نفر به طرح‌های احداث مسکن متصل شده و روند اجرای طرح برای آنها شفاف شده که واحدهای مسکونی آنها در چه منطقه، در چه بلوک و پلاکی احداث می‌شود.

مقصودی، میزان وام اعطایی به متقاضیان توسط بانک مسکن را ۷۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: قیمت‌تمام شده واحدهای طرح اقدام ملی مسکن ۲۵۰ میلیون تومان است و سهم‌آورده بر اساس پیشرفت فیزیکی واحدها در مراحل ساخت خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان کارگزار اجرای طرح‌های مسکن اقدام ملی در استان تعیین شده است، خاطر نشان کرد: از مجموع واحدها، مسئولیت احداث ۲ هزار و ۳۳۴ واحد بر عهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و ۲ هزار و ۳۳۱ واحد نیز برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مقصودی روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این استان از مناطق پیشروی کشور در این حوزه است و تاکنون نقشه نیمی از واحدها آماده و فرایند اخذ پروانه از شهرداری طی شده و زیرساخت‌های طرح در حال تامین است.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با افزون ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد که در ۴۲شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟