کرمانشاه رتبه برتر قطب غرب کشور در طرح شهید سلیمانی را کسب کرد


کرمانشاه رتبه برتر قطب غرب کشور در طرح شهید سلیمانی را کسب کرد

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این دانشگاه در سه شاخص مهم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کلان منطقه سه کشور موفق به کسب رتبه برتر شد.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرای طرح کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله محور و خانواده محور که مزین به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است تیم های بهداشتی در استان کرمانشاه اقدامات وسیع و گسترده ای در شناسایی به موقع بیماران مبتلا به کووید۱۹ انجام دادند که نتیجه آن کسب رتبه برتر دانشگاه کرمانشاه دربین دانشگاه های کلان منطقه سه بود.

او گفت: رهگیری مناسب افراد در تماس با موارد مثبت، انجام تست به میزان کافی برای شناسایی سریع بیماران وکاهش میزان موارد بستری و فوت از جمله شاخص هایی است که دانشگاه کرمانشاه در آنها سرآمد است.

وی اظهارداشت: در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که از اول آذر و از استان کرمانشاه آغاز شد، با بکارگیری بیش از ۱۴۹ تیم نظارتی شامل نیروهای بسیج و داوطلبین جمعیت هلال احمر با نظارت بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای بازرسی ها از مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی، اماکن عمومی تشدید شده است.

رییس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه گفت: در این راستا تاکنون بیش از ۶۸ هزار بازرسی از مراکز و اماکن انجام شد، همچنین بیش از چهار هزار و ۴۵۰ اخطار جهت واحدهای متخلف صادر و بیش از ۶۰۰ واحد نیز از فعالیت آنها جلوگیری و تعطیل و برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

شکیبا افزود: نظارت ها به صورت مستمر ادامه دارد و از مردم استان درخواست می نمایم به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری، ضمن استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

او گفت: مردم می توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف در مورد رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی باسامانه بهداشت ۱۹۰ تماس بگیرند.

کرونا جان چهار کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: چهار نفر در شبانه روز گذشته در اثر ابتلا قطعی به کرونا در استان فوت کردند و مجموع جان‌باختگان به هزار و ۴۷۰ نفر رسید.

«مهدی محمدی» افزود: این افراد در شهرستان های کرمانشاه، صحنه، قصرشیرین و دالاهو جان باختند.

وی از بستری‌ شدن ۳۶ نفر در شبانه روز گذشته با علایم ویروس کرونا خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۱۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند.

محمدی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ بعد از بهبودی از مراکز درمانی استان کرمانشاه ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین پنج بیمار بستری و ۳۰ بیمار سرپایی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

به گزارش ایرنا، تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی عروس و داماد از جنسیت بچه شان در جشن عروسی / همه شوکه شدند ! + فیلم