آقایی: به کسب سهمیه بدمینتون در المپیک 2020 امیدوارم/ شیوع کرونا و مصدومیت، رسیدن به توکیو را سخت می‌کند


آقایی: به کسب سهمیه بدمینتون در المپیک 2020 امیدوارم/ شیوع کرونا و مصدومیت، رسیدن به توکیو را سخت می‌کند

بانوی بدمینتون‌باز کشورمان گفت: شب و روزم را برای حضور در المپیک 2020 صرف کردم و هدف اصلی من طی این سال‌ها همین بوده.

ثریا آقایی، ملی‌پوش تیم بدمینتون بانوان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون وضعیت مصدومیت‌اش در مسابقات لیگ برتر این رشته اظهار داشت: متأسفانه در جریان رقابت‌های هفته ۹اُم مسابقات لیگ برتر دچار مصدومیتی از ناحیه رباط صلیبی زانو شدم که بنا به تشخیص پزشکان نیاز به جراحی خواهم داشت. قطعاً پس از انجام عمل جراحی به ریکاوری زیرنظر پزشکان می‌پردازم تا آمادگی‌ام دست‌خوش تغییرات نشود.

او صحبت‌هایش را درباره کیفیت مسابقات لیگ برتر بدمینتون بانوان این‌گونه ادامه داد: مسابقات لیگ از اواخر شهریورماه برگزار شد و پس از مدتی طولانی دوری از رقابت جدی، به سالن بازگشتیم و در کل سطح کیفی مسابقات هم خوب بود. امسال برای اولین‌بار بود که به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از حضور تماشاگران محروم بودیم و درنهایت هم تیم ما توانست به مقام قهرمانی دست یابد.

وی همچنین افزود: لیگ برتر سال جاری تجربه خوبی بود و از سال ۱۳۸۸ که من به‌صورت حرفه‌ای بدمینتون را دنبال می‌کنم، روند خوبی را با همت فدراسیون مشاهده کردیم. به‌دلیل این تعطیلی چندین ماهه کمی رخوت و افت کیفیت را در روزهای ابتدایی لیگ حس می‌کردیم اما به‌مرور این خلاء جبران شد و مسابقات روند جدی‌تر و کیفیت بالاتری را به‌خود دید.

آقایی: به کسب سهمیه بدمینتون در المپیک 2020 امیدوارم/ شیوع کرونا و مصدومیت، رسیدن به توکیو را سخت می‌کند

بانوی بدمینتون‌باز کشورمان که شانس اول ایران برای حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیوست، در مورد لغو مسابقات گزینشی المپیک عنوان کرد: در بدترین موقع بود که شیوع بیماری کرونا شدت گرفت و در روزهایی که من اوج آمادگی‌ام را سپری می‌کردم، ۲ مسابقه مهم لغو شد و سپس این موضوع ادامه یافت. اکنون کارم برای کسب سهمیه و ورود به المپیک توکیو سخت شده اما هنوز هم رویایم را دنبال می‌کنم و نسبت به کسب سهمیه ناامید نیستم.

ثریا آقایی در این‌باره توضیح داد: شب و روزم را برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ صرف کردم و هدف اصلی من طی این سال‌ها همین بوده. قرار بوده تا چند ماه دیگر مسابقات گزینشی آغاز شود اما هنوز برگزاری آن‌ها به‌شکل قطعی توسط فدراسیون جهانی اعلام نشده و من به سپری کردن دوران نقاهت و بازگشت به مسابقات برای کسب سهمیه امیدوارم.

ملی‌پوش بدمینتون کشورمان با اشاره به مشکل مصدومیت‌اش در راه رسیدن به مجوز حضور در رویداد توکیو ۲۰۲۰ اذعان داشت: طی سال گذشته سعی کردم که آمادگی‌ام را حفظ کنم و در ۱۷ مسابقه شرکت کردم اما مصدومیتم شرایط را سخت کرده. من حائز رنک ۱۰۰ رنکینگ جهانی فدراسیون بدمینتون هستم و در لیست رزرو المپیک، اما به‌دلیل این مصدومیت حدود ۲ ماه نمی‌توانم در مسابقات شرکت داشته باشم.

آقایی درنهایت گفت: با برنامه‌ریزی‌های فدراسیون بدمینتون و با امیدواری باید بگویم که برای رسیدن به رویایم و کسب سهمیه المپیک توکیو تمام تلاشم را خواهم کرد. مطمئنم که دختران ایرانی هم در این مسیر گام برمی‌دارند و موفق خواهند شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل