660 میلیارد ریال سرمایه در بخش آبزی‌پروری استان مرکزی جذب شد


660 میلیارد ریال سرمایه در بخش آبزی‌پروری استان مرکزی جذب شد

اراک - ایرنا - مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 660 میلیارد ریال اعتبار در هفت سال گذشته در بخش شیلات و آبزی پروری این استان جذب شد.

«حسن اکبری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این منابع مالی در ۱۴۶ طرح آبزی‌پروری در استان مرکزی سرمایه‌گذاری شده و بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۸۵ شغل مستقیم به همراه داشته ‌است.

وی با یادآوری آغاز فعالیت مدیریت شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی در سال ۷۴ اظهار داشت: ظرفیت تولید آبزیان از ۴۰ تن در آن زمان به ۶ هزار و ۳۵۰ تن در حال حاضر افزایش یافته است.

اکبری افزود: ۴۹۲ واحد پروری آبزی پروری اکنون در استان مرکزی فعال است که تعداد این واحدها نسبت به سال ۷۴ حدود ۱۶ برابر افزایش یافته‌است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در ابتدای فعالیت شیلات در این استان، بچه ماهی قزل آلا از سایر نقاط وارد می‌شد ولی استان اکنون به یکی از قطب‌های تولید بچه ماهی در کشور تبدیل شده‌است.

وی ادامه داد: ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی اکنون در استان مرکزی تولید می‌شود و بر اساس پیش‌بینی انجام شده، این رقم تا پایان سال جاری به ۱۴ میلیون قطعه افزایش می‌یابد.

وی گفت: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار انواع ماهیان زینتی امسال از این استان به خارج از کشور صادر شد که صادرات این ماهیان از نظر تعداد نسبت به سال گذشته هفت برابر افزایش یافته ‌است.

اکبری افزود: یک میلیون و ۴۳۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در ۱۰ ماه امسال به هفت کشور جهان از جمله پاکستان، کویت، ترکیه، عراق، افغانستتان، ازمنستان و آذربایجان صادر شده‌است.

وی ادامه داد: تولید ماهیان زینتی در استان مرکزی یک هزار و ۲۱ شغل در استان به همراه داشته‌است.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است و ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
استان با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افزایش عوارض خروج از کشور، امری بحران‌آفرین برای اشتغال و درآمدهای دولت