60 دریافت ‌کننده واکسن کرونا در شهرستان ملایر هیچ مشکلی ندارند


60 دریافت ‌کننده واکسن کرونا در شهرستان ملایر هیچ مشکلی ندارند

همدان- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در مرحله نخست آغاز تزریق واکسن کرونا، 60 نفر از کادر درمان این شهرستان واکسن «اسپوتنیک‌وی» را دریافت کردند که پس از گذشت چهار روز، حال عمومی آنها خوب و هیچ عارضه جانبی نیز در این افراد مشاهده نشده است.

«محسن ترکاشوند» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکس کووید-۱۹ در مرحله نخست طرح واکسیناسیون برای ۶۰ نفر از کادر درمان بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و دکتر غرضی شهرستان تزریق شد.

وی افزود: طرح واکسیناسیون کرونا از ۲۳ بهمن در شهرستان ملایر آغاز شده و کادر درمانی و پرسنل مراکز بهداشتی درگیر با کرونا به عنوان اولویت اول این واکسن را دریافت میکنند و در مراحل بعدی به افراد پرخطر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای نیز تزریق خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با تاکید بر اینکه واکسیناسیون بر اساس اولویت‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود، گفت: واکسن اسپوتنیک ‌وی در ۲ مرحله تزریق می شود که مرحله دوم پس از ۲۱ روز از زمان دوز اول برای ۶۰ نفر از کادر درمانی این شهرستان تزریق می شود.

وی تاکید کرد: به رغم آغاز طرح واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ انتظار داریم مردم به منظور پیشگیری از بروز پیک چهارم همه گیری ویروس و افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت جدی داشته باشند.

به گفته ترکاشوند، شهرستان ملایر هم اکنون در وضعیت زرد کرونا قرار دارد که البته این شرایط شکننده است و پایداری و همچنین بهبود این شرایط بستگی به نحوه رفتار مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، سه شهرستان اسدآباد، فامنین و کبودرآهنگ در شرایط آبی و هفت شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون در استان همدان به ۱۰ هزار و ۳۰۵ نفر و مبتلایان سرپایی به ۱۹ هزار و ۳۴۶ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز