1400 همیار طبیعت در جنوب کرمان ساماندهی شدند


1400 همیار طبیعت در جنوب کرمان ساماندهی شدند

جیرفت - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از فعالیت و ساماندهی یک هزار و 400 همیار طبیعت در هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد.

حمزه احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲ سال گذشته بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در طرح همیار طبیعت منطقه جنوب کرمان عضو شده‌ و کارت همیار طبیعت را دریافت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: از ابتدای تاسیس اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان تاکنون بیش از ۳۵۰ نفر همیاران طبیعت مروج، ۸۰۰ نفر محافظ و ۲۴۰ همیار طبیعت دانش آموزی در قالب طرح همیار طبیعت در این منطقه جذب شده و همچنان این روند ادامه دارد.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان با مراجعه به سامانه همیار طبیعت در سایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به نشانی «https://hamyartabiat.frw.ir/ » می توانند به عنوان همیار طبیعت ثبت‌نام کرده و کارت همیار منابع طبیعی را دریافت کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان حفاظت از منابع طبیعی و انفال را بدون مشارکت مردمی غیرممکن دانست و بر مشارکت بیشتر همیاران طبیعت و مردم تاکید کرد.

وی اظهار داشت: همیاران طبیعت با آگاه‌سازی و توجیه افکار عمومی نقش مهم و اثرگذاری در ارتقای فرهنگ مردم جامعه در حفاظت از عرصه های طبیعی دارند.

احمدی طرح همیاران طبیعت را یکی از طرح‌های موفق سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخش ترویج و آموزش جوامع محلی برشمرد و گفت: همیاران طبیعـت از اقشار مختلف جامعه و دوستداران طبیعت و منابع‌ طبیعی تشکیل شده‌ و در قالب همیاران دانش‌آموزی، مروج و محافظ ارائه خدمت می‌کنند.

وی بیان کرد: سال‌های گذشته طرح همیار طبیعت با عضویت نیروی های مروج و دانش‌آموزی با همکاری آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی کار خود را دنبال می‌کرد که این افراد با مراجعه حضوری به ادارات منابع طبیعی شهرستان ها و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان همیار طبیعت ثبت‌نام می‌کردند.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ به بعد روند ثبت‌نام همیاران طبیعت تغییر کرده است، افزود: با استفاده از بستر سامانه همیار طبیعت، همیاران جدید ثبت‌نام و ساماندهی و بهره‌مندی از آن‌ها در قالب‌های مشخص دنبال شد.

وی اظهار داشت: همیاران طبیعت پس از گذراندن دوره آموزشی ادارات منابع طبیعی را یاری می کنند.

وی هدف از برگزارژ دوره های آموزشی برای همیاران طبیعت را ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت فراگیران در راستای ترویج و حفاظت از منابع طبیعی تجدید شونده اعلام کرد.

اداره کل منابع طبیعی جنوب استان کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با جمعیت یک میلیون نفر و هفت شهرستان تحت پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!