6 شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در تنش آبی به سر می برند/هدر رفت 50 درصدی آب


6 شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در تنش آبی به سر می برند/هدر رفت 50 درصدی آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 6 شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهر یاسوج، بعنوان مرکز استان در زمینه آب شرب در تنش آبی به سر می‌برند.

"رسول فرهادی" در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان که بصورت ویدئوکنفرانس با وزیر نیرو و کارگروه کشور برگزار شد، افزود: در مجموع ۴ هزار و ۷۴۶ حلقه چاه آب در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۳ هزار و ۳۰۰ حلقه مجاز و هزار و ۳۸۰ حلقه غیرمجاز هستند.
وی تصریح کرد: ۶ شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهر یاسوج، بعنوان مرکز استان در زمینه آب شرب در تنش آبی به سر می‌برند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هدر رفت آب در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بعلت شیب بسیار تند شهرها و توپوگرافی شدید ۵۰ درصد است که با شکستگی های متعدد در شهرها و روستاها مواجه می شویم و نیازمند اصلاح شبکه و اعتبارات ویژه هستیم.
فرهادی تاکید کرد: میزان سرانه مصرف آب در استان کهگیلویه و بویراحمد برای هر نفر در روز ۱۱۰ لیتر است.
وی ادامه داد: ۴۵ هزار هکتار از اراضی زراعی استان کهگیلویه و بویراحمد آبی و ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان دیم هستند که میزان برداشت در اراضی زراعی دیم یک تن و اراضی آبی ۹ تن است‌.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۳۴ هزار هکتار از اراضی باغی استان کهگیلویه و بویراحمد آبی و ۶ هزار هکتار از اراضی باغی این استان هستند که میزان برداشت از اراضی باغی آبی ۹ تن و میزان برداشت از اراضی باغی دیم این استان یک تن است.
فرهادی تصریح کرد: ۸ شهر استان کهگیلویه و بویراحمد دارای طرح مطالعاتی فاضلاب هستند که ۵ شهر از این تعداد فاضلاب و تصفیه‌خانه دارند، ۲۰۰ هزار نفر معادل ۴۶ درصد جمعیت استان از طرح‌های فاضلاب استفاده می‌کنند و تحت پوشش هستند.
وی ادامه داد: ۶ هزار چشمه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تاکنون ۵۰۰ کنترل هوشمند بر روی منابع آب زیرزمینی استان کهگیلویه و بویراحمد نصب شده که از اضافه برداشت۳.۲ میلیون مترمکعب در همین راستا جلوگیری شده است.
فرهادی تاکید کرد: تاکنون ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد مجهز به آبیاری تحت فشار شده‌اند.
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برای آبیاری فضای سبز خود ۱۶۰ هکتار از فضای سبز را مجهز به سیستم‌های تحت فشار و نوین کرده اند.
انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هفتمین غرق شدگی کهکیلویه و بویراحمد طی 19 روز امسال