تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد با عطاری های غیرمجاز برخورد می کند


تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد با عطاری های غیرمجاز برخورد می کند

یاسوج- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با عطاری های متخلف و سودجو که اقدام به عرضه قرص ها و داروهای غیرمجاز می کنند و سلامت مردم استان رو به خطر می اندازند، برخورد جدی می شود.

براتعلی صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح نظارت بر عملکرد واحدهای عطاری کهگیلویه و بویراحمد با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز شده است.

وی افزود: در اجرای گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ۲ واحد صنف عطاری که اقدام به عرضه داروهای غیرمجاز و اعتیاد آور می کردند، شناسایی شدند و برخوردهای قانونی لازم با آن ها انجام گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این واحد ها انواع دارو و قرص های غیر مجاز و همچنین داروهای ترک اعتیاد مخدرغیر مجاز کشف و ضبط شد.

صالحی بیان کرد: متصدی واحدها پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات معرفی می شوند و به ۲ واحد متخلف نیز اخطار پلمپ داده شد.

بر اساس گزارش ایرنا، کارشناسان حوزه بهداشت و درمان متخصص نبودن بخش عمده ای از گردانندگان بازار عطاری ها، ترکیب گیاهان دارو با داروهای شیمیایی و دخالت عطارها در امور پزشکی را از مهمترین تهدیدهای این داروها می دانند.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه