استاندار: بیماران کرونایی بستری در زنجان 18درصد افزایش یافته است


استاندار: بیماران کرونایی بستری در زنجان 18درصد افزایش یافته است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: تعداد بیماران کرونایی سرپایی 21 درصد و افراد بستری در بیمارستان‌های استان 18 درصد افزایش یافته است.

فتح الله حقیقی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران به افزایش بیماریابی کرونایی در استان اشاره و تاکید کرد: کسانی که تست پی سی آر آنها مثبت است حتما باید قرنطینه شوند تا میزان سرایت بیماری کاهش یابد.

وی یادآورشد: از ابتدای بهمن امسال تاکنون ۲۰ هزار آزمایش انجام شده است و این درحالی است که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هفته های اخیر به طور محسوسی کاهش یافته است.

حقیقی تصریح کرد: زنگ خطر پیک چهارم کرونا به صدا در آمده است و اگر مراقبت نشود باید شاهد افزایش مبتلایان که به مراتب سخت‌تر از دوره های قبل خواهد بود باشیم.

وی با انتقاد از کاهش حساسیت ها نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزود: ویروس جهش یافته کرونا به استان‌های همجوار رسیده و میزان ابتلای خانوادگی و مرگ و میر آن بالاست.

استاندار زنجان با بیان اینکه کسانی که در اجتماع ماسک نمی زنند به لحاظ شرعی مسوول هستند، تاکید کرد: هر زمانی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شد و مردم همکاری کردند شاهد کنترل ویروس کرونا بودیم.

وی با انتقاد از رعایت نشدن دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی برخی اصناف و دفاتر پیشخوان دولت، خواستار برخورد جدی با متخلفان شد.

به گزارش ایرنا، طی مدت شیوع ویروس کرونا تاکنون یک‌هزار و ۱۵۱ نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند و از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۴۵ هزارو ۵۳۰ نفر رسیده است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا بر اساس تست آزمایشگاهی به ۳۸ هزارو ۶۴۴ نفر رسید که ۹۵ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک ۱۹ هزارو ۵۰۲ نفر است.

در زمان حاضر ۱۳۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند که هشت مورد از این آمار مربوط بستری های روز گذشته است و روز گذشته مورد فوتی در این استان ثبت نشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رسوایی اخلاقی بازیگر زن سریال جومونگ 3