نگهداری از گلزارهای شهدا دغدغه اکثر شهرستان‌های زنجان


نگهداری از گلزارهای شهدا دغدغه اکثر شهرستان‌های زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: با توجه به جابه‌جایی اغلب آرامستان‌ها در استان، نگهداری از گلزار شهدا یکی از دغدغه‌های موجود در همه شهرستان‌ها است.

علی کاظمی صبح امروز (۲۷ بهمن‌ماه) در دیدار با خانواده شهید رحمان شاکری‌فر از شهدای شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه مردم این شهرستان در طول انقلاب، ولایت‌مداری خود را به اثبات رسانده‌اند، اظهار کرد: خرم‌دره ۱۲۰ شهید و ۳۲۰ جانباز را تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به پایش سلامت والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان بالای ۶۵ سال در استان، تصریح کرد: علی‌رغم نوسان آمار کرونا در خرم‌دره خوشبختانه جامعه هدف این طرح در سلامت کامل به سر می‌برند.

این مسئول با اشاره به اینکه خرم‌دره جزو اولین شهرستان‌هایی است که ساماندهی گلزار شهدای آن به طور کامل به اتمام رسیده است، اضافه کرد: این شهرستان همچنین از آمادگی لازم برای برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برخوردار بوده و در این راستا اقداماتی از قبیل فضاسازی شهری و نصب تابلوی شهدا انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، با تاکید بر اینکه با توجه به جابه‌جایی اغلب آرامستان‌ها در سطح استان، نگه‌داری از گلزار شهدا یکی از دغدغه‌های موجود در همه شهرستان‌ها است، ادامه داد: بنا به فرموده امام راحل، مزارهای شهدا باید به عنوان امامزادگان حفظ شود.

کاظمی با یادآوری این مطلب که با جابه‌جایی آرامستان‌ها، گلزارهای شهدا نباید رنگ غربت به خود بگیرد، عنوان کرد: با توجه به این امر درخواست داریم در مبلمان شهری و طرح جامع نسبت به کاربری‌های اطراف گلزارهای شهدا و خود این گلزارها نگاه فرهنگی وجود داشته باشد تا این اماکن به یک مرکز فرهنگی تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، شهید رحمان شاکری‌فرد در سال ۱۳۳۹ در یک خانواده کشاورز به دنیا آمد و در دامان مادری سیده از خاندان پاک و مطهر سادات پرورش یافت و پا به عرصه دبستان نهاد و دوره ابتدایی را در دبستان محدث و دوره دبیرستان را در سعدی خرم‌دره به پایان رساند و به استخدام نیروی زمینی ارتش درآمد. در سال ۱۳۶۰ بعد از طی دوره آموزشی وارد جبهه سومار و قصر شیرین شد.

این شهید والامقام به خاطر عشق به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و عشق به وطن، راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و در ۲۶ مهرماه ۱۳۶۵ در برگ‌ریزان خزان و فریاد بی‌صدای زمانه در جزیره مجنون به مقام والای شهادت که آرزوی قلبی خودش بود، رسید و با رفتنش تنها فرزند سه ماهه‌اش از وی به یادگار باقی ماند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه