خستگی و خواب آلودگی عامل 61 درصد تصادفات استان سمنان


خستگی و خواب آلودگی عامل 61 درصد تصادفات استان سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: خستگی و خواب آلودگی رانندگان وسایل نقلیه، 61 درصد علل تصادفات در راه های استان را به خود اختصاص داده است.

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان با بیان اینکه پَهنه گسترده راه های استان یکی از مسائلی است که خواب آلودگی و خستگی را برای مسافران ورودی به استان بوجود می آورد، بر لزوم فراهم سازی زمینه برای احداث مجتمع های خدماتی، رفاهی و استراحتگاهی تاکید و اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در حوزه ایمنی راه های استان صورت گرفته که در مجموع شاهد کاهش ۲۶ درصدی تصادفات در سطح راه های استان هستیم؛ ولیکن نیاز است تا اقدامات ویژه ای به منظور کاهش تصادفات با علل خواب آلودگی و خستگی در راه های استان در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: ما به عنوان مسئولین امر، ضامن جان و مال مردم و مسافرین از سرتاسر کشور هستیم که به منظور زیارت امام هشتم(ع) از استان سمنان عبور کرده و از راه های موجود استفاده می کنند و باید در این مسیر و در راستای ایمن سازی راه ها اقدامات ویژه صورت گیرد.

فخری با بیان اینکه کاهش تردد ها به واسطه اعمال محدودیت های هوشمند برای مقابله با شیوع کرونا، بی تاثیر نبوده است، خاطر نشان کرد: تلاش های بسیار خوبی در حوزه ایمن سازی راه ها، رفع نقاط حادثه خیز، ارایه خدمات رفاهی مطلوب و فرهنگ سازی در سطح استان صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با تاکید بر اینکه سهل انگاری و کوتاهی از هیچ یک از دستگاه های اجرایی متولی امر در خصوص اقدامات مرتبط با کاهش تصادفات و رفع نقاط حادثه خیز پذیرفته نیست، از اصلاح و رفع نقش پیچ لاسجرد و پیچ پنج زاری آرادان خبر داد که به زودی عملیات بهسازی و ایمن سازی این دو نقطه پایان می یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در پایان با تاکید بر اینکه صدا و سیمای استان نیاز است تا در بحث فرهنگ سازی استفاده صحیح از وسایل نقلیه و رانندگی ایمن ورود جدی داشته باشد، گفت: لَکه گیری، خط کشی و ترمیم و تقویت پوشش آنتن دهی تلفن همراه در سطح جاده های استان در دستور کار قرار گیرد.

کاهش 48 درصدی تصادفات فوتی درون شهری استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: تصادفات منجر به فوت در معابر درون شهری استان سمنان در سال جاری، بالغ بر ۴۸ درصد کاهش یافته است.

فخری، با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در بحث رفع نقاط حادثه خیز در معابر درون شهری استان صورت گرفته است، گفت: میزان تصادفات منجر به فوت در معابر درون شهری استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل بالغ بر ۴۸ درصد و تصادفات جرحی نیز به میزان ۲۳ درصد کاهش داشته که این مهم نشان از اهتمام خوب مسئولین امر در استان برای رفع نقاط حادثه خیز و جلوگیری از تصادفات دارد.

وی افزود: ۵۹ نقطه حادثه خیز در معابر درون شهری استان شناسایی شده است که تاکنون ۳۵ مورد رفع نقص صورت گرفته و اقدامات لازم در خصوص مابقی موارد نیز در دستور کار قرار دارد.

فخری با بیان اینکه بیشترین نقاط حادثه خیز در معابر درون شهری در سمنان قرار داشته و نیاز است تا شهرداری سمنان در این خصوص اهتمام جدی تری داشته باشد، از تلاشها و اقدامات شهرداری سرخه برای رفع نقاط حادثه خیز معابر درون شهری در این شهر و رساندن این موارد و نقاط حادثه خیز به صفر، تقدیر و تشکر کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اذعان داشت: با توجه به نزدیکی به پایان سال و افزایش تردد در سطح شهرها به واسطه خرید و سایر امورات مرتبط با شب پایان سال، نیاز است تا ترمیم سرعت گیرها و رصد و نظارت مستمر بر بحث آشکار سازی نقاط حادثه خیزی که رفع نقص شده اند، در دستور کار قرار داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج