70 درصد جرائم زندانیان استان کرمان مواد مخدر است


70 درصد جرائم زندانیان استان کرمان مواد مخدر است

مدیرکل زندان های استان کرمان با اشاره به اینکه 70 درصد جرائم زندانیان استان مواد مخدر است، افزود: به ازای هر 100 هزار نفر 328 نفر زندانی در استان کرمان داریم که پنج درصد از زندانیان خانم هستند.

"رمضان امیری" امشب 27 بهمن ماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 11 هزار نفر در زندان های استان کرمان حضور دارند که ماندگاری افراد در زندان نسبت به سال قبل هشت درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد جرائم زندانیان استان مواد مخدر است، افزود: به ازای هر 100 هزار نفر 328 نفر زندانی در استان کرمان داریم که پنج درصد از زندانیان خانم هستند.

امیری با اشاره به اینکه 77 درصد زندانیان متاهل و 23 درصد مجرد هستند، تصریح کرد: دو درصد از زندانیان استان کرمان افاغنه و 62 درصد بدون سابقه هستند.

وی بیان کرد: 64 درصد از زندانیان استان زیر 40 سال سن دارند و جرم 41 درصد از زندانیان، جرائم سنگین مواد مخدر است.

مدیرکل زندان های استان کرمان در ادامه اظهار کرد: اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی زندان استان از سال 79 کلنگ زنی شده و بند اچ 10 سال بعد آماده بهره برداری بود، شش درصد کار دارد و متاسفانه در حال تخریب شدن است.

وی افزود: این مرکز مشکل آب آشامیدنی، آسفالت ورودی و معابر، فیبر نوری، خرید انشعابات آب، گاز و برق و ... دارد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه از سوی نماینده کمیته کشف و مقابله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اعلام شد: در سال جاری کشفیات مواد مخدر در استان کرمان 52 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و بیشترین کشفیات مربوط به تریاک با بیش از 137 تن بوده است.

همچنین با بیان اینکه انهدام باندهای مواد مخدر در سال جاری 26 درصد رشد داشته، عنوان شد: برخورد با معتادین متجاهر سه درصد رشد داشته است. ضمن اینکه قریب به 3000 معتاد متجاهر در استان کرمان وجود دارد.

بنابراین گزارش، نماینده نیروی انتظامی در این جلسه با بیان اینکه تامین اعتبارات طرح های مقطعی استان برای برخورد با معضل مواد مخدر موثر است، عنوان کرد: در ایست و بازرسی های استان مشکل داریم و تجهیزات به روز نیست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه