21 طرح اجتماعی پیشگیرانه از سوی سمن‌ها در زنجان اجرا می‌شود


21 طرح اجتماعی پیشگیرانه از سوی سمن‌ها در زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: با اختصاص اعتبار لازم 21 طرح به دبیرخانه مبارزه با موادمخدر استان زنجان برای حمایت از سوی سمن‌ها ارائه شد که این طرح‌ها اجرایی می‌شوند.

فاطمه رضایی شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی استان با اشاره به لزوم حمایت از سمن‌های فعال در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، افزود: به منظور حمایت از سمن‌های استان زنجان فراخوانی جهت ارائه طرح‌های پیشگیری از اعتیاد ارائه شد.

این مسوول ادامه داد: بر این اساس از مجموع طرح های رسیده ۲۱ طرح از سوی موسسات به دبیرخانه واصل شد و با بررسی‌های انجام شده توسط تیم کارشناسان تعدادی از طرح‌ها در راستای اهداف تعیین شده انتخاب و مبالغ با توجه به اعتبارات استان اختصاص یافت.

وی گفت: از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در حوزه سمن‌ها برای پیشگیری از اعتیاد ۶۳۰ میلیون ریال در سه آیتم برای حمایت اختصاص یافت که از این میزان ۳۰ میلیون تومان برای پروژه های اجتماعی شدن سازمان های مردم نهاد لحاظ شد.

رضایی افزود: بر این مبنا ۲۰ میلیون ریال برای بحث آموزش و در حوزه نظارت، رتبه بندی و سطح بندی سمن ها ۶۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده که طبق سازو کارهای اندیشیده شده تا پایان سال دوباره سطح بندی سمن ها در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن، کمک هزینه بیمه نیز به کارگاه هایی که با حمایت شورای هماهنگی برای اشتغال بهبودیافتگان و خانواده های آسیب دیده فعالیت می کنند همه ساله پرداخت می شود و که فاز اول کمک ها به استان به مبلغ ۲۵ میلیون تومان بوده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان ادامه داد: اولویت با کارگاههایی است که با مساعدت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر راه اندازی شده‌اند و بهبودیافتگان مشغول به کار هستند و مطابق با برنامه ابلاغی بیمه آنها بصورت سالانه واریز می شود.

وی شمار کارگاه های مشمول دریافت کمک هزینه بیمه را هشت مورد عنوان کرد و گفت: به تعداد ۱۳ کارگاه نیز با این اهداف و اشتغال بهبود یافتگان آسیب های دیگر فعالیت می کنند.

این مسوول در رابطه با اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری از ابتلای معتادان استان به بیماری کرونا، نیز خاطرنشان کرد: معتادان دستگیر شده یا معتادانی که به مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ ارجاع داده می‌شوند، تحت پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرند و تست کرونا از آنان گرفته شده و لوازم بهداشتی در اختیار آنان قرار داده می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سه هزارو 500 نفر در معادن زنجان اشتغال دارند